חדשות בארץ

הנגבי: "להוריד את דרג היחסים עם המדינות שהכירו במדינה פלסטינית"

ראש המל"ל צחי הנגבי הציע את הצעד החריף נגד ספרד, נורבגיה ואירלנד. קרא להחזיר ארצה את השגרירים הישראליים. שר החוץ ישראל כץ מתנגד: "לא התייעצו איתי"

הנגבי (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)הנגבי (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

ראש המל"ל צחי הנגבי המליץ להוריד את דרג היחסים עם כל המדינות שהכירו במדינה פלסטינית – ספרד, אירלנד ונורבגיה - ולא להחזיר אליהן את השגרירים הישראליים, שנקראו ארצה להתייעצויות. כך דווח היום (שני) ב-ynet. שר החוץ ישראל כץ הגיב על כך, טען שלא התייעצו איתו, והתנגד להצעה.

הנגבי הגיש אתמול מסמך הצעה לקבינט, וביקש "לבחון" את הורדת דרג היחסים. לדבריו, לאחר הורדת היחסים יישארו באותן מדינות רק קונסולים. בנוסף, המליץ לסגור או להגביל את הנציגויות הדיפלומטיות של אותן מדינות בישראל.

על פי הדיווח, כץ הופתע מההצעה והודיע כי לא שוחחו עימו על כך ומדובר בפגיעה בסמכויותיו. לדבריו, אין "להנחית" עליו החלטה שתכפה מדיניות במשרדו. לבסוף הוסכם שכל הצעדים יחזרו לדיונים ואז יחליטו על התגובה הראויה מול אותן מדינות.

כזכור, לאחר ההכרזה המשולשת של ספרד, נורבגיה אוירלנד, הנחה כץ לא לאפשר לנציגי אותן מדינות מעבר חופשי לרשות הפלסטינית, וכן אסר על הקונסוליה הספרדית בירושלים להעניק שירותים לפלסטינים מיו"ש, בתחום הבירה הישראלית. כץ החזיר ארצה להתייעצויות את השגרירים הישראליים, אולם לא הורה להם שלא לשוב למדינות בהן הם מייצגים את ישראל.

תגיות:צחי הנגבימל"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה