חדשות בארץ

המסמך נחשף: האם המודיעין הישראלי העריך לפני החגים שתהיה תקיפה?

אוגדת עזה חיברה מסמך שהעיד כי חמאס מתכונן לפשוט על ישראל, לפרוץ למוצבים ולחטוף מאות בני אדם, כולל ההוראות של המחבלים. אז מה קרה בדרך?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מסמך שחובר לאחרונה באוגדת עזה מוכיח כי צה"ל ומערכות המודיעין ידעו על התוכנית של חמאס להיכנס לשטח ישראל, להרוג יהודים ולחטוף אותם לעזה. בכאן 11 פורסם תחקיר שבמהלכו סיפרו גורמי ביטחון כי המסמך הובא לידיעת צמרת המודיעין, וכן לאוגדת עזה.

תחת הכותרת "אימון פשיטה מפורט מקצה לקצה", הופץ המסמך בתאריך 19 בספטמבר 2023, ממש לפני החגים. מחבר המסמך כתב כי מתבצעת שורה של אימונים על ידי יחידות העילית של חמאס, וכי היא מתרגלת פשיטה על מוצבים צבאיים, קיבוצים, חטיפת חיילים ואזרחים, ואפילו פירט שיש הוראות כיצד להחזיק אותם בשבי.

במסמך נכתב בין היתר כי "בשעה 11 בבוקר נצפו כמה פלוגות מתכנסות לתחילת האימון, לא לפני תפילה וארוחת צוהריים. ב-12:00 מחלקים ציוד ונשק ללוחמים, ולאחר מכן מתקיים תרגיל של מטה הפלוגה. בשעה 14:00 מתחילים בתרגול הפשיטה". בנוסף, נכתב כי חמאס תרגל ניסיון פריצה למוצב ישראל, כלומר חדירה דרך הגדר, באמצעות ארבע פלוגות.

עוד נקבע, כי ההנחיה תהיה למסור את החיילים השבויים למפקדי הפלוגות, ומספר בני הערובה הצפוי הוא 200-250 בני אדם, כשבפועל נחטפו יותר.

לפי התחקיר, מודיעין פיקוד הדרום ואוגדת עזה ידע על התוכנית ופירט את תנאי החזקתם של החטופים, מקום המסתור ובאילו תנאים מותר להרוג אותם. במסמך נכתב בפירוש כי גם נשים וילדים נמצאים על הכוונת.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "צה"ל מתחקר את האירועים ומה שקדם להם. מטרת התחקירים הינה למידה והפקת לקחים להמשך הלחימה. התחקירים מתבצעים בימים אלו ולכשיסוכמו יוצגו הממצאים בשקיפות לציבור".

תגיות:חמאסתקיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה