חדשות בארץ

"ישראל משדרגת את הכור בדימונה": דוח מיוחד חושף את המדינות החזקות

לפי מכון סטוקהולם למחקרי שלום, ישראל ממוקמת שמינית בעולם בטבלת המדינות שלהן יכולות גרעיניות. מי במקומות הראשונים?

(צילום: משה שי / פלאש 90)(צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

האם ישראל משדרגת את יכולותיה בכור הפלוטוניום שלה בקריה למחקר גרעיני בדימונה? לפי דווח דיווח של מכון סטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) השנתי, בנושא נשקים גרעיניים, נראה שהתשובה היא חיובית.

בדוח שכתבו מציינים החוקרים שישראל מעולם לא הכריזה פומבית שיש לה נשק גרעיני (ובמשך שנים כינתה את האזור "מפעל לטקסטיל"), אך נראה כי היא משפרת את מאגר אמצעיה הגרעיניים. החוקרים הוסיפו כי המדינה משדרגת את כור הפלוטוניום בדימונה, וגם דיווחה על ההיקף.

בדוח דורגו המדינות שלהן ראש קרב גרעיני. ישראל מדורגת במקום השמיני בטבלה שֶמונה את המדינות שיש להן ראשי קרב גרעיניים. לפי הרשימה, יש ברשותה כ-90 כאלה – כמעט כפול מקוריאה הצפונית, שלה 50 ראשי קרב. במקום הראשון נמצאת רוסיה, כשההערכות מדברות על יכולות גבוהות במיוחד - 4,380 ראשי קרב גרעיניים. רוסיה השתמשה במאה ראשי קרב כאלה רק בשנה שעברה. לארה"ב, כך על פי הדיווח, יש 3,708 ראשי קרב.

במקום השלישי מדורגת סין, עם 500 ראשי קרב, כשלפי מחברי הדוח היא מציבה אותם השנה בכוננות גבוהה לקראת תקיפה. עוד לפי הדוח, בשנה האחרונה היא ייצרה עוד 90 ראשי קרב. בנוסף, החוקרים ציינו כי סין יכולה ליצור בעתיד טילים בליסטיים בין־יבשתיים, כמו שיש לרוסיה וארה"ב.

אחרי המדינות האלה מדורגות צרפת (290 ראשי קרב גרעיניים), שבעבר פורסם כי סייעה לישראל בהקמת הכור בדימונה; בריטניה (225 ראשי קרב); הודו (172) ופקיסטן (170).

תגיות:דימונהכור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה