חדשות בארץ

ראש עיריית קריית שמונה: "למה יש כאן שקט? כי למחבלים יש חג"

אחרי תקופה קשה, הגיעה הרגיעה בעיר הצפונית, אך ראש העירייה חושף כי "ביומיים האחרונים היה כאן שקט כי חיזבאללה החליט שהוא לא יורה כי יש לו חג. הם לא מתחשבים בחגים שלנו"

שריפות בקריית שמונה, 3 ביוני, 2024 (צילומים: אייל מרגולין, יונתן סינדל / פלאש 90)שריפות בקריית שמונה, 3 ביוני, 2024 (צילומים: אייל מרגולין, יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה, נמצא בתקופה לא פשוטה. העיר שלו מותקפת שוב ושוב, כך נראה, לא עומד להשתנות בקרוב. בכנס של "המילואמניקים - דור הניצחון" שנערך בסימן "תנו לצה"ל לנצח - לפני שמאבדים את הצפון", הוא דיבר על מה שקורה בימים האחרונים והסביר מדוע מספר הטילים שמשוגרים לעבר עירו ירד משמעותית.

"ביומיים האחרונים היה כאן שקט יחסי בצפון, יודעים למה? כי חיזבאללה החליט שהוא לא יורה כי יש לו חג. המחבלים חוגגים את החג, ואסור להפריע להם", אמר שטרן. "הם מחליטים מתי לירות ומתי להפסיק ואנחנו פועלים לפי החליל שלהם. הם לא מתחשבים בחגים שלנו, אבל אנחנו מתחשבים בחג שלהם אז מה הפלא שהם לא מורתעים. במקום להכאיב להם היכן שצריך אנחנו מכילים ומגיבים".

הוא הוסיף כי "עוד מעט יחלפו 9 חודשים מאז תחילת המלחמה והמצב אצלנו כאן בצפון נהיה רק חמור יותר. מה אנחנו מבקשים בסך הכול? לחזור לבית שלנו? שאיום ה-7 באוקטובר יוסר מהצפון? זו בקשה מוגזמת? זה יותר מדי? אני חושב שזו המחויבות של מדינה לאזרחיה. המחבלים חוגגים את החג – ואנחנו לא מפריעים להם, מתחשבים בהם. אני איש ליכוד, אבל פירשו את השתיקה שלנו כחולשה – אבל לא עוד".

עד היום, בעיריית קריית שמונה בחרו לתת למדינה הזדמנות לתקן את המצב. שטרן החליט שהאירועים האחרונים הם קו אדום מבחינתו ולכן הוא החליט לדבר. "שמונה חודשים ישבנו בשקט מופתי ונתנו גיבוי מלא. לא צייצנו גם כשהוציאו אותנו מהבתים, גם כשהתושבים שלנו סולקו מהדירות ששכרו, גם כשהילדים שלנו לא למדו. שתקנו ושתקנו והכלנו וכנראה שמישהו פירש את זה כחולשה. אבל לא עוד - לא נשתוק עוד", הוסיף.

שטרן מגדיר את עצמו כ"איש ליכוד ואיש ימין, איש ארץ ישראל ואיש הצפון. איש קריית שמונה לפני הכול". אבל הוא מסביר כי הוא לא יאפשר פגיעה בתושבים שלו. "די לפחד, די לגמגום ודי להכלה. הגיע הזמן להכריע, להחזיר את הכבוד למדינה שלנו", הוסיף. "הגיע הזמן לנצח, זה אנחנו או הם. אם ילד בקרית שמונה לא יכול לחזור הביתה, אז גם ילד בביירות צריך לחפש לו בית אחר. ואם אין שקט אצלי בבית, לא יהיה שקט גם בביירות".

"באף הסדר שהיה חיזבאללה וממשלת לבנון לא עמדו, אז מה הטעם להגיע לעוד הסדר?", סיכם ראש העירייה. "כל הסדר אחר שיאפשר את נוכחות חיזבאללה בין נהר הליטני לגבול ישראל יהווה כניעה לטרור".

תגיות:קריית שמונהאביחי שטרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה