מעניין

מרתיח: פרסומת של קוקה קולה במדינה ערבית מתנערת מישראל

ענקית המשקאות יצרה פרסומת במדינה ערבית כדי להוכיח שאין לה קשר לישראל, ועוד הוסיפה כי מדובר במשקה שנצרך במדינת "פלסטין". ברשת זעמו, החברה הורידה את הפרסומת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם חברת קוקה קולה, שמייצרת את המשקאות הפופולריים בישראל מאז קום המדינה, מנסה להתנער מישראל כדי למכור את המוצרים שלה במדינות ערב? בימים האחרונים השיקה החברה פרסומת חדשה בבנגלדש המוסלמית, בה היא "תופסת צד".

הסיפור הזה החל בעקבות קריאות להחרמת החברה בעולם הערבי, בשל טענה כי לחברה קשר הדוק עם ישראל. הפרסומת שודרה בפני מאות אלפי צופים במשחק קריקט שבו שיחקו הודו ופקיסטן, והיא ירדה מהאוויר אחרי שחלק מהצופים כתבו ברשתות החברתיות שהיא נוצרה במיוחד על מנת "להסוות את תמיכת החברה בישראל".

בפרסומת נראה נער בשם סוהיל, המגיע לשוק עם חבריו ביום חם. הוא מסרב לקנות בקבוק קולה מאחד המוכרים במקום. בעל החנות שואל מדוע, סוהיל עונה לו כי "הדבר הזה הוא מהמקום הזה", כשהוא מתכוון לישראל. המוכר מנסה לשכנע אותו לצרוך את הבקבוק. הוא מסביר לו כי קוקה קולה אינה מגיעה מישראל ומדגיש כי החברה פועלת ב-190 מדינות במשך 138 שנים, כולל טורקיה, ספרד, דובאי ו"פלסטין".

ברשת לא אהבו את הפרסומת וטענו כי החברה מנסה להתנער מישראל כדי למכור, בלחץ של גורמים פרו-פלסטינים שמנסים להחרים חברות בשל תמיכה במדינה. חלק מהגולשים הגיבו כי מדובר בחוסר רגישות ובמידע שקרי. ההערכות מדברות על כך שקוקה קולה מנסה להגביר את קצב המכירות שנמצא בירידה ולא בוחלת באמצעים כדי לעשות זאת.

 

תגיות:קוקה קולהפרסומת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה