בריאות ותזונה

מפנה פסולת, מפחית סרטן: ד"ר מאיה רוזמן על הסגולות בירק האהוב

יש לא מעט ירקות שאכילתם תורמת לבריאותנו, אבל ככל שמעמיקים בתרד מבינים כמה מומלץ לצרוך אותו: "0% שומן, 0% כולסטרול ועשיר בויטמין C"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש המון ירקות שיש להם השפעה חיובית על הגוף. חלקם נלחמים בחיידקים, אחרים תורמים לבריאות הלב ויש כאלה שמסייעים בשמירה על לחץ דם תקין. ככל שמעמיקים באחד מסוגי הירק הפופולריים, תרד, מתברר כי הסגולות הרבות שלו עדיפות על ירקות אחרים.

"בתרד 0% שומן,0% כולסטרול, וכמות הקלוריות הנמוכה מבין כל המזונות שקיימים - 15-10 קלוריות במאה גרם", מנתחת ד"ר מאיה רוזמן במעריב. "התרד עשיר בכלורופיל שמסייע ל'ניקוי הגוף', כלומר עוזר לפינוי הפסולת מהגוף, עוזר לחידוש הרקמות בגוף ומחזק את המערכת ההורמונלית. התרד עשיר בויטמין C שדרוש לפעילות תקינה של המערכת החיסונית, למניעת מחלות הלב ולהפחתת הסיכון לסרטן".

בפינה השבועית בתוכנית הרדיו שלה ב-103fm אירחה ד"ר רוזמן את החקלאי אילן יוחנן, שסיפר: "אני מגדל תרד כמעט 20 שנה, כל השנה. העונה האידאלית היא עונת האביב. זו העונה האידיאלית מבחינת חקלאית. גילינו לאורך השנים שיש לנו לקוחות טובים למוצר הזה. אני אוכל את המוצרים שלי בשדה כבר 20 שנה, רק להבנה ברמה החקלאית, אנחנו זורעים בשדה ולא שותלים לקראת החורף, ואנחנו קוראים לזה חליבה. אנחנו חולבים את הצמח שנה שלמה".

בהמשך הוא הסביר מדוע התרד פופולרי כל כך בישראל: "הצמח אוהב את מזג האוויר הישראלי, ואוהב מים. הקושי הגדול בתרד הוא שהמזיקים אוהבים אותו. שמעתי שאומרים שהתרד לא מתוק, אבל החרקים אוהבים את התרד דווקא כי הוא מתוק. אין הרבה ריסוס. אנחנו מגדלים אותו במבנה, וברגע שהוא סגור, חרקים לא נכנסים פנימה".

חשוב לציין כי לצד יתרונות בריאותיים רבים, לצריכת כמויות מוגזמות של תרד יכולות להיות כמה השפעות אפשריות על הגוף. למשל, תכולת הסיבים הגבוהה בתרד עלולה לגרום לבעיות עיכול כמו נפיחות, גזים והתכווצויות בבטן, במיוחד כאשר צורכים אותה בכמויות גדולות. אנשים מסוימים עשויים להיות רגישים גם לפחמימות הספציפיות שקיימות בתרד, מה שמוביל לתסמינים דומים במערכת העיכול.

בנוסף, התרד מכיל תרכובות שנקראות פיטאטים, שעלולות לעכב את ספיגת המינרלים כמו סידן, ברזל ואבץ. הסיבה לכך היא שפיטטים יכולים להיקשר למינרלים הללו ולהפוך אותם לזמינים פחות לגוף. עם זאת, בישול תרד יכול לעזור להפחית את ההשפעה של ספיגת מינרלים.

 

תגיות:תרדבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה