חדשות בארץ

מסר מישראל לחיזבאללה: הסכם או מלחמה

התקשורת בלבנון דיווחה כי השליח האמריקני, עמוס הוכשטיין, העביר את המסר לבכירים בממשל הלבנוני. מסר נוסף הועבר לחמאס: "עסקה כעת או שנישאר בעזה גם אחרי הפעולה ברפיח"

נתניהו והשליח הוכשטיין (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)נתניהו והשליח הוכשטיין (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
אא

הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" דיווח היום (שלישי) כי שליחו של הנשיא ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, הגיע לביירות, בירת לבנון, ונפגש עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי. בהמשך יקיים שיחות עם בכירי בממשלה המקומית.

על פי הדיווח, הוכשטיין, שקיים אתמול סדרת פגישות בישראל, העביר לברי מסר מישראל: "ללחוץ על חיזבאללה להגיע להסכם ולסגת צפונה מהליטני, אחרת המלחמה היא בלתי נמנעת". הוכשטיין הוסיף כי ההסכם לא צריך להיות תלוי בהפסקת אש בעזה.

בתום הפגישה עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני מסר הוכשטיין: "הצעתו של ביידן לסיום המלחמה בעזה חייבת לקבל אישור של חמאס, אם זה מה שהוא רוצה. ההצעה נותנת הזדמנות להפסקת אש בגבול. כמו כן, המצב מסוכן בין ישראל ללבנון. אזרחים נפגעים ורכושם נפגע עקב המשך ההסלמה. אנחנו עוברים זמנים קשים, יש לפתור את הסכסוך בדיפלומטיה ובאופן דחוף".

במקביל, האמריקנים העבירו לקטארים ולמצרים הודעה מישראל עבור החמאס. על פיה, ההצעה הישראלית-אמריקנית לעסקה לשחרור חטופים עומדת בעינה. עם זאת, מאחר וחמאס דחה אותה והשיב בשלילה, תוך שהוא מוסיף התניות שלא היו קיימות קודם, מובילה את ישראל לקבל החלטה על השארות בתוך עזה.

בחדשות 12 דווח כי "הוכשטיין שמע מגורמים ישראלים שהמלחמה ברפיח תסתיים בעוד שבועות בודדים. צה"ל ייצא ממרכז הערים כולל מרפיח ויעבור לפעילות ממוקדת כמו בצפון הרצועה. צה"ל הכין תוכניות פעולה להמשך הלחימה". גורם ישראלי המעורב במשא ומתן מול חמאס הוסיף כי "הפסקת מלחמה מראש משמעותה גזירת גורלם של החטופים, ולכן הפסקת מלחמה מוחלטת והסגת כוחות צה"ל מחוץ לרצועה תיתכן רק במסגרת משא ומתן ויישום מלא של ההסכם".

כזכור, מועצת הביטחון של האו"ם דנה במלחמה בעזה וקבעה לפני שבועיים כי על ישראל לחתום על ההסכם שהציע הנשיא ביידן, ועל חמאס לשחרר את החטופים ללא תנאי. חמאס לא נענה להחלטה וביידן חשף כי ארגון הטרור אף הוסיף דרישות חדשות, שלא היו בהסכם שהוצע לו, מה שמקשה על המשך השיחות.

 

תגיות:עסקה לשחרור חטופיםהסכם מול חיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה