חדשות בארץ

בריטניה: השמאל מתקרב לניצחון בבחירות, והודיע על הכרה עתידית במדינה פלסטינית

בעוד שבועיים הבריטים ייגשו לקלפיות ולראשונה מזה 14 שנה הלייבור מוביל בסקרים על השמרנים. ראש הממשלה המיועד, קיר סטרמר, התבטא באחרונה לטובת ישראל, אך הודיע: "נכיר במדינה פלסטינית במסגרת הסכם כולל"

הפרלמנט בלונדון (צילום: Nati Shohat/Flash90)הפרלמנט בלונדון (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

התקשורת הבריטית פרסמה היום (שלישי) סקרים חדשים לפיהם מפלגת האופוזיציה, הלייבור, עתידה לנצח בבחירות שייערכו בעוד כשבועיים. לראשונה מזה 14 שנים בהן שלטה מפלגת השמרנים, הלייבור צפויה לזכות ברוב בפרלמנט.

מנהיגה, קית סטרמר, המיועד לתפקיד ראש הממשלה מטעם מפלגת השמאל, התבטא לא אחת בחודשים האחרונים לטובת ישראל וזכותה להגן על עצמה מול מתקפות החמאס. דברים אלה, על פי התקשורת הבריטית, הרחיקו את המצביעים המוסלמים מהמפלגה. עם זאת, מאחר וישנם במפלגה גם כאלה התומכים בסיום המלחמה וקראו לשיראל לסגת מעזה, נראה כי לא מעט מוסלמים בריטים יעדיפו בכל זאת להצביע לשמאל.

העיתון הבריטי "גרדיאן" דיווח כי הלייבור מתמקד כעת במחוזות שבהם שיעורם של המוסלמים בקרב בעלי זכות הבחירה הוא חמישית לפחות.

כזכור, אחרי מתקפת הטרור של 7 באוקטובר, וכשברקע פעולות צה"ל בעזה, סירב מנהיג הלייבור, לקרוא לישראל לעצור את המלחמה. לפני כחודש הסכים לתמוך בקריאה, אך הקפיד לכרוך אותה כל העת בהחזרת החטופים.

בתחילת השבוע הוציאה המפלגה הודעה קצרה וציינה כי "תפעל להכיר במדינה פלסטינית כחלק מתהליך לפתרון שתי המדינות. זו זכות, לא מתנה - וזה הכרחי לביטחון ארוך-הטווח של ישראל. אנחנו מחויבים להכיר במדינה פלסטינית כתרומה לתהליך שלום מחודש, שיביא לפתרון שתי המדינות, עם ישראל בטוחה ומאובטחת לצד מדינה פלסטינית מעשית וריבונית".

תגיות:לייבורבחירות בבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה