חדשות בארץ

מנהלת בית ספר בתל אביב: "חוסר ההיכרות של תלמידים עם התנ"ך - איום אסטרטגי על המדינה"

הוועדה לחיזוק מסורת והגות יהודית במערכת החינוך התכנסה לראשונה, על רקע הירידה המשמעותית בלימודי התנ"ך במערכת החינוך. שר החינוך יואב קיש הבטיח לשנות

אילוסטרציה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

הוועדה לחיזוק מסורת והגות יהודית במערכת החינוך, בראשות ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, קיימה היום (שלישי) ישיבה ראשונה, על רקע ירידה דרמטית בנפח החומר הנלמד בתנ"ך בבתי הספר הממלכתיים.

חברי הוועדה, שמטרתה לחזק את מקומו של התנ"ך במערכת החינוך, שמעו דברים מפי מנהלת בית ספר "נופים" בתל אביב, סמדר מורס, שהודתה כי אכן בבתי ספר רבים התנ"ך אינו נלמד. לדבריה, "לימודי יהדות צריכים להיות מקצוע ליבה וחובה. נכון להיום, לא נלמדים בחלק מבתי הספר סיפורי התנ"ך. חוסר ההבנה וההיכרות עם סיפורי התנ"ך במדינת ישראל והקשר לחברה אליה הם שייכים -  זה איום אסטרטגי על מדינת ישראל".

דורית יצחק, מנהלת ארגון "מאירים", הוסיפה: "תנ"ך ריק לא יהיה במערכת החינוך היהודית. ספר התנ"ך נמחק ממערכת השעות של ילדינו. מערכת החינוך ממשיכה להוציא מתוכה דורות של תלמידים ללא מורשת, זהות או ידע. ללא נשמה. בשנים האחרונות הועברו סמכויות לרשויות המקומיות, וכך כל רשות עושה ככל העולה על רוחה".

עוד העלתה יצחק בפני חברי הוועדה דאגה מפני התכנים שנכנסים למערכת החינוך במקום התנ"ך: "למרות שלימודי התנ"ך הם חובה מכיתה ב', בפועל כל מנהל רשות ובית ספר קובע מה ילמדו ואיזה תכנים נכנסים. מה מפריע למנהל להכניס במקום תנ"ך כל שיעור אחר? איך ידעו ההורים שבאמת מלמדים תנ"ך ולא שיעור מגדר? העברת הסמכויות ממשרד החינוך היא טעות – צריך להחזיר למדינת ישראל את החינוך והסמכויות".

שר החינוך יואב קיש הגיב לדברים: "אני ציוני ואני מאמין בנצח ישראל ובכוח שלנו כעם ובהכרת התנ"ך וההיסטוריה המשותפת שלנו. הדבר הזה הכרחי וחייב להיות מעוגן היטב במערכת החינוך. לא יכול להיות מצב שתלמידים לא לומדים תנ"ך, כחלק מהזהות הבסיסית שלנו. לכן אחד השינויים שהובלתי כבר לשנת הלימודים תשפ"ד ששעת לימוד תנ"ך היא חובה בכל שבוע, אין מצב שבו תלמיד לא ילמד לפחות שעה. הוספנו גם את הטקס של קבלת חומש בכיתה ב' שגם הוא נעלם, וזו הנחיה של משרד החינוך".

תגיות:לימודי תנ"ךועדה למסורת והגות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה