חדשות בארץ

מטריד: חיזבאללה תיעד את בסיס חיל הים בחיפה, מפעלים ושכונות

ארגון הטרור פרסם סרטון ארוך וחשף צילומים שביצעו מלט"ים שברשותו מעל העיר והקריות, עם דגש על בסיס הטילים והספינות, הנמל ומפעלים. לאחר כמעט 60 שעות של שקט, מטחים נורו לעבר הגליל. צה"ל השיב בירי

מתוך סרטון שפרסם החיזבאללה (צילום: לפי סעיף 27א')מתוך סרטון שפרסם החיזבאללה (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

תיעוד מטריד של בסיס חיל הים בחיפה, על ספינותיו ומערכות הטילים, של הנמל בעיר וכן של מפעלים ושכונות בקריות, הוצג היום (שלישי) ברשתות הלבנוניות, המופעלות על ידי החיזבאללה. כמו כן, הוצגו צילומים של מתקנים במפעל רפאל - כולל מתקנים של כיפת ברזל, מחסני מנועים רקטיים, מתקני קלע דוד ומכ"ם. בקריות צילם החיזבאללה את שכונת סביוני ים בקריית ים, מגדלים, מרכז מסחרי, וחנות "אושר עד".

בנמל חיפה תועדו מבנה של בסיס חיל הים, מבנה של יחידת ילת"ם, מבנה נוסף של יחידת הצוללות, רציפים, סטי"לים סער 4.5 וספינת הסיוע הלוגיסטי "בת ים". בנוסף תועדו מכלי דלק שמוצבים בנמל, והמתקנים הפטרוכימיים בנמל.

ההערכה היא כי הצילום בוצע על ידי מלט"ים שבשימוש ארגון הטרור, אשר הצליחו לחדור באין מפריע לשטח ישראל. לסרטון צורפו קטעי מלל עם איומים לפגוע באותם אתרים אם ישראל תמשיך במתקפה בלבנון. באלמיאדין הלבנוני, ששידר את הסרטון, צוטוט דובר מטעם חיזבאללה המציין כי ישודרו סרטונים נוספים, "באזורים נוספים ונרחבים יותר בישראל". במערכת הביטחון בוחנים את הסרטון.

לאחר 60 שעות, חודש הירי מדרום לבנון אל הגליל

מערכות כיפת ברזל יירטו אחר הצהריים שלושה כטב"מים של חיזבאללה בגליל המערבי, שעות לאחר שארגון הטרור לקח לפני הצהריים אחריות על תקיפה של יעד ישראלי במרחב אצבע הגליל, לראשונה מאז יום שבת. שרידי הירוט נפלו בגזרת כברי. לא דווח על נפגעים. דווח על נפילות של רקטות ליד שלומי, ואחת מהן גרמה לשריפה. צה"ל השיב בירי לעבר מטרות בדרום לבנון.

לוחמי האש, בסיוע רשות הטבע והגנים, פעלו במשך שעות בשריפה שפרצה בשטח פתוח במטולה, כתוצאה מירי מרגמות מלבנון. רס"ר קובי מלכה, מפקד האירוע: "בריכוז מאמץ הצוותים בלמו את התפשטות האש למטעי היישוב ופעלו לכיבוי השריפה שהתפשטה בכמה חזיתות".

מנגד, בלבנון דווח כי כטב"ם של צה"ל תקף רכב בכביש אל-ברגליה, מצפון לצור. על פי הדיווחים, שלושה בני אדם שנסעו ברכב נפצעו. בלבנון דווח גם על תקיפה בכניסה המזרחית של העיירה אל-עדיסה בדרום לבנון.

תגיות:שיגור כטב"םצילומי חיזבאללה בחיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה