חדשות בארץ

נתניהו לאמריקנים: "תנו לנו נשק ונסיים מהר יותר את העבודה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הצהרה קצרה. דרש לחדש את משלוחי הנשק לישראל, שעוכבו בהוראת הממשל. הזכיר כי ישראל שילמה עבור הנשק המיועד

נתניהו (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)נתניהו (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

(צילום: לשכת ראש הממשלה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (שלישי) הצהרה מצולמת באנגלית, שדרכו פנה לאמריקנים וביקש לחדש את משלוחי הנשק לישראל, המעוכבים על ידי הממשל.

פרסום הסרטון נעשה יממה לאחר הדיווח לפיו מזכיר המדינה אנתוני בלינקן התחייב בפני ראש הממשלה כי ארה"ב תסיר את המגבלות על אספקת נשק לישראל.

"כשבלינקן היה כאן לאחרונה בישראל, הייתה לנו שיחה גלויה. אמרתי שאני מעריך מאוד את התמיכה שארה"ב העניקה לישראל מתחילת המלחמה, אבל אמרתי גם משהו אחר. אמרתי שלא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מנע מישראל נשק ותחמושת", אמר נתניהו.

הוא הוסיף כי "ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של אמריקה, נלחמת על חייה, נלחמת נגד איראן ושאר אויבינו המשותפים. במהלך מלחמת העולם השנייה, צ'רצ'יל אמר לארצות הברית תנו לנו את הכלים, אנחנו נעשה את העבודה. אני אומר, תנו לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר. בלינקן הבטיח שהממשל עובד יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק הללו. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המקרה".

כזכור, עם תחילת התמרון הקרקעי ברפיח ארה"ב החלה לעכב משלוחי נשק לישראל, והנשיא ג'ו ביידן הצהיר כי לא יספק פצצות ופגזים לישראל אם תחליט לצאת למבצע ברפיח. משלוחים אלה כוללים פצצות, תחמושת טנקים, כלי רכב צבאיים וטילי מרגמה.

נושא עיכוב התחמושת לישראל צפוי לעלות היום בשיחות בין ישראל לבית הלבן שייערכו בוושינגטון. את ישראל מייצגים השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי.

ראש הממשלה אמר את הדברים בטקס האזכרה הממלכתי לחללי אלטלנה, והסביר כי מדובר במשלוחי נשק ותחמושת שישראל רכשה ושילמה עליהם.

מזכיר המדינה בלינקן הגיב הערב לדברי נתניהו: "ארה"ב תמשיך לבחון אספקת משלוחי נשק כבדים לישראל, בשל הדאגה משימושו באזורים עם צפיפות אוכלוסין כמו רפיח".

תגיות:בנימין נתניהומשלוחי נשק מארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה