חדשות בארץ

נתניהו על מחאת השמאל: "מיעוט קולני ואלים המפלג את העם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למחאה אתמול והעביר מסר "רוב העם עומד מאחורי לוחמינו". המשטרה תחקור שחקנית אשר קראה "להפיל את הממשלה באלימות"

הצתה במהלך ההפגנה בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)הצתה במהלך ההפגנה בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי), בטקס בתל אביב לזכר הרוגי אלטלנה, למחאה השמאל שהתבטאה אמש בתקיפת שוטרים והצתות ברחובות ירושלים. דבריו מגיעים גם בעקבות דבריה של מובילת מחאות השמאל, שקמה ברסלר, שאמרה על ראש הממשלה: "הוא מחייך כאשר קצין העיר דופק למשפחות נוספות על הדלת".

בתחילת דבריו אמר ראש הממשלה: "אני רוצה להאמין שלקחי אלטלנה הופנמו, שוננו. פילוג - הוא חולשה. אחדות - היא תנאי לניצחון. אנחנו נלחמים בכמה חזיתות. בדרום - עד לחיסול החמאס, ועד להשבת כל חטופינו. בצפון - עד שנחזיר את כל תושבינו בביטחה לבתיהם. במזרח - אנחנו פועלים למנוע מאיראן להקיף אותנו בטבעת חנק ולהשיג נשק גרעיני שמיועד לחיסולנו. אבל מלחמה אחת אין ואסור שתהיה - לא תהיה מלחמת אחים".

ראש הממשלה הוסיף: "יש אמנם מיעוט קיצוני, קולני ולצערי לעתים אלים, שמאורגן וממומן בכסף בכמויות דמיונית. אבל הוא לא מייצג את הרוב בעם. רוב העם עומד מאחורי לוחמינו שרוצים וחותרים לניצחון על אויבינו. דרושים לנו לא קריאות להרמת ידיים. רק חוזק, אומץ, אמונה בעצמנו ואחדות. בכוחות אלה נמוטט את שלטון החמאס, נחזיר את חטופינו החיים והחללים הביתה ונשיב את אחינו ואחיותינו המפונים לבתיהם".

דרישה לחקור שחקנית על הסתה לאלימות

המשטרה קיבלה תלונה נגד השחקנית רננה רז, שאמרה אמש כי "פירוק הממשלה יקרה רק באלימות". מיוחסות לה עבירות של המרדה ועידוד לאלימות. כך דווח בערוץ 7.

"אני חושבת שהדבר הזה יסתיים רק באלימות", אמרה רז בפודקאסט 'ליברל' לסתיו שפיר. "אני מרגישה שהאנשים שכרגע נמצאים בשלטון והלחימו את עצמם לכיסא, הם אנשים מאוד מאוד אלימים והם לא פשוט יתעוררו מחר בבוקר ויגידו: 'טוב, הבנו שאתם לא רוצים שנהיה פה אז להתראות'. זה לא יקרה. לפרק את זה, יצטרכו לפרק את זה באלימות, אני אומרת את זה בצער".

היא הדגישה: "צריך להגיע לנקודת קצה. כל הפתרונות שניסו לחשוב, זה פשוט לא הולך לקרות. יצטרך לקרות פה משהו שהוא מאוד קיצוני". שפיר קטעה את דבריה ואמרה כי מהלך אלים נוגד את האמונה הבסיסית של השמאל. רז הגיבה: "אני לא מכירה שום מאבק שעמד מול כוחות של פשיסטים והצליח לשבור את המנגנון. לא תהיה ברירה. בהתנגדות יש סוג של אלימות, אין מה לעשות".

בערוץ 7 דווח כי מנהל המחלקה המשפטית בארגון "תורת לחימה", מיכאל כרמיאל, הוא שהגיש את התלונה נגד השחקנית. כרמיאל ציין כי: "רז הינה שחקנית מפורסמת ועטורת פרסי תרבות, וכאישיות ידועה בציבור הישראלי - דבריה מקבלים תהודה רבה. עקב המסוכנות הרבה הנשקפת מדבריה, אבקש לעצור באופן מיידי את רננה רז, לחוקרה ולהביאה לדין בהקדם בעוון הסתה לאלימות, להמרדה ולמרי אזרחי".

תגיות:בנימין נתניהומחאת השמאלרננה רז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה