חדשות בעולם

האנטישמיות עולה שלב: ניסיון לחטוף ילדים יהודים בלונדון

תקרית חמורה בבריטניה: אלמוני ניסה לחטוף ילדים יהודים במהלך חג השבועות בשכונת סטמפורד היל. אבי הילדים נאבק ברעול פנים שניסה לחטוף גם תינוק. ארגון השומרים: "רגעים מפחידים"

אא

האנטישמיות באירופה עולה מדרגה: תקרית חמורה התרחשה במהלך חג השבועות ליד בית חב"ד בשכונת סטמפורד היל בלונדון, כשאדם ניסה לחטוף ילדים יהודים מהוריהם. האלמוני הבחין באב, בעל החזות החרדית, וניסה לחטוף את שני ילדיו, אחד מהם תינוק בעגלה.

במשמר השכונה היהודית "השומרים" פרסמו תיעוד בו נראה האב נאבק ברעול פנים שמנסה לחטוף את הילדים. הוא הצליח להבריח את התוקף שנמלט.

בארגון השומרים אמרו כי "מדובר ברגעים מפחידים של ניסיון חטיפה של ילד ותינוק יהודים". הם ציינו כי לדעתם מדובר באירוע שנובע מאנטישמיות.

ארגוני "השומרים" נמצאים בריכוזי אוכלוסייה יהודיים ברחבי העולם, בעיקר באירופה ובארה"ב. מדובר במשמרות שכונה עצמאיים, שמאבטחים ומתעדים אירועים אנטישמיים כדי להגן על האוכלוסייה היהודית.

לונדון הפכה במהלך המלחמה לאחר המקומות המסוכנים ביותר ליהודים בעולם. הרב דיוויד מאייר, תושב לונדון שהדליק את משואת התפוצות על פועלו החינוכי בבתי הספר היהודיים באנגליה, סיפר לאחרונה לאתר ynet על רמת האנטישמיות שהוא חווה. "כשנסעתי ברכבת כמה ימים אחרי הטבח אנשים ניגשו אליי ואמרו שזה לא בסדר, מה שקרה, והם עומדים איתנו. עכשיו, במרכז העיר כמעט אי אפשר ללכת ככה, כשרואים שאני יהודי, בלי שמישהו יצעק עליי. זה קרה כמה וכמה פעמים. צעקו לי 'יהודי', 'ג'נוסייד', כל מיני דברים... אני לא מקשיב, לא אכפת לי. אבל ברור שזה קורה. הגענו למצב שיש מקומות שאני חושב שמסוכן ללכת בהם עם כיפה או מגן דוד".

"ברור שבאזור היהודי בלונדון שבו אני גר אין בעיות, אבל כשנסעתי למנצ'סטר הייתי עם כובע שכיסה את הכיפה. במרכז לונדון אני דווקא חובש כיפה, אבל ההרגשה היא שזה לא נוח. אני לא חושב שיש יהודי אחד פה שלא תהה אם אנחנו מגיעים לסוף ימיה של הקהילה היהודית באנגליה".

תגיות:לונדוןאנטישמיותארגון השומרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה