חדשות בריאות

ממצאים מדאיגים: 56% מהישראלים מעשנים יותר מאז המלחמה

משרד הבריאות חשף נתונים מדאיגים לגבי ציבור המעשנים בישראל: מתברר כי המפונים החלו לעשן יותר בעקבות במצב. גם החיילים החלו לעשן יותר

סיגריה (צילום: shutterstock)סיגריה (צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות חשף אתמול (שלישי) נתונים מדאיגים לגבי ציבור המעשנים בישראל. לטענת המשרד, 4.5% מהמפונים התחילו לעשן במהלך המלחמה ועוד 2.5% משאר האוכלוסייה החלו לעשן מאז שהמלחמה החלה.

על פי סקר שערך המשרד, 40% מהמשתתפים דיווחו ששינו לרעה את הרגלי צריכת הסיגריות שלהם – כלומר, הם מעשנים יותר. כמחצית מהנשאלים בסקר, כך מתברר, היו במהלך השירות הצבאי בסדיר או במילואים.

עוד עולה מהנתונים, שנחשפו בדיון בכנסת שיזם ח"כ אושר שקלים, בנושא "שכיחות העישון וצעדים למניעת נזקי העישון", כי סקר של קופת החולים מכבי מצא ש-56% ציינו שהגבירו את צריכת הסיגריות מאז החלה המלחמה. במגזר הערבי ובמגזר החרדי שיעורי העישון גבוהים יותר מאשר בשאר האוכלוסייה.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות, מזהירה ממגפת הסיגריות האלקטרוניות. היא סיפרה בדיון כי הסיכוי של נער שהתנסה בסיגריה אלקטרונית להתמכר לסיגריות רגילות הוא פי ארבעה מנער שלא השתמש בסיגריה אלקטרונית. בהמשך, ד"ר אלרעי-פרייס טענה כי יש לנסח הצעת חוק ממשלתית לאיסור טעמים לסיגריות אלקטרוניות. בנוסף, היא המליצה להעלות את העלאת גיל המכירה ל-21, וקראה להעלות מס על סיגריות.

ח"כ אושר שקלים (ליכוד) קרא להגדלת התקציב לתוכניות למניעת עישון בקרב ילדים ונוער. בעקבות הנתונים במגזר החרדי והערבי, הוא ביקש לצאת במסע הסברה ייעודי. בנוסף, נציגי משרד האוצר התבקשו להעביר לוועדה הערכת הכנסות הממשלה ממיסים על טבק.

תגיות:סיגריותסיגריות אלקטרוניותד"ר שרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה