חדשות בארץ

סקר: 59% מהציבור סבור שרק הלחץ הצבאי יוביל לשחרור החטופים

בעוד המתווכות מנסות "לשכנע" את חמאס להסכים לתנאי העסקה שהוצעו לו, וצה"ל הודיע על אישור תוכניות תקיפה בלבנון, המכון למחקרי ביטחון לאומי מפרסם תוצאות סקר. 46% בעד פעילות רחבה בדרום לבנון

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) פרסם היום (רביעי) סקר העוסק בהמשך הלחימה בעזה, בהסלמה בצפון ובפעולות שיש לנקוט על מנת להוביל לשחרור החטופים.

על פי הסקר, 59% מהציבור היהודי סבור כי רק המשך הלחץ הצבאי יוביל לשחרור החטופים, 15% בלבד גורסים כי הלחץ הצבאי מסכן את חיי החטופים.

46% מהציבור היהודי השיב כי על ישראל ליזום פעילות צבאית רחבה בצפון, גם במחיר של מלחמה אזורית. יחד עם זאת, נמשכת מגמת הירידה באמון הציבור ביכולת של צה"ל לנצח מלחמה בצפון - 67% חושבים שצה"ל ינצח לעומת 91% שחשבו כך בחודש אוקטובר.

15% מהיהודים מעידים כי יש להם מחשבות לעזוב את הארץ; 29% מהציבור היה מעודד את ילדיו להתגייס לשירות קרבי, 28% היו מעודדים את ילדיהם להתגייס לשירות צבאי אך לא קרבי; 34% מהציבור היהודי מעיד כי לא היה מעודד את ילדיו להמשיך לשירות קבע, לעומת 32% אשר כן היו מעודדים לכך.

פורום "תקווה", המאגד משפחות חטופים הגיב לסקר: "אנו סבורים מתחילת המלחמה כי זאת הדרך היחידה להשיב את יקירנו. כמשפחות הפורום אמרנו את זה מעל כל במה, חמאס לא מעוניין בעסקה אלה להתיש אותנו ואת רוח העם. אם בחמאס יבינו שיש להם מה להפסיד תגיע עסקה וככל שנלחץ יותר חזק ויהיה להם יותר דברים להפסיד, ככה התמורה לעסקה תהיה פחות קשה ומסוכנת עבורנו".

המשפחות הוסיפו: "אנו דורשים מהממשלה והדרג הצבאי ליישם מדיניות של לחץ צבאי ואפקטיבי. עצרו את הדיבורים על עסקה שבה אנחנו מרימים דגל לבן ותראו לצד השני שיש לו רק מה להפסיד".

תגיות:סקרמלחמת חרבות ברזלהמכון לביטחון לאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה