חדשות בארץ

סאליבן: "ישראל נותרה יציבה מאחורי ההצעה לחמאס, סינוואר עושה חישוב גס בחיי אנשיו"

היועץ לביטחון לאומי בממשל ביידן התייחס לקיפאון במשא ומתן לשחרור חטופים והפסקת האש. מחלוקת בין ישראל לבין הממשל, אשר בעקבות הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הורה על עצירת עסקת מכירת מטוסי הקרב

ג'ק סאליבן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ג'ק סאליבן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, התייחס היום (רביעי) בריאיון לרשת PBS , לקיפאון במשא ומתן להפסקת אש ושחרור החטופים הישראליים. לדבריו, "סינוואר ובכירים נוספים בחמאס עושים חישוב גס וציני בנוגע לחיים של פלסטינים חפים מפשע. ממשלת ישראל נותרה יציבה ואיתנה מאחורי ההצעה להפסקת אש שהגישה בחודש מאי, ומאז לא נסוגה ממנה".

מחלוקת עם הממשל בעקבות הצהרת נתניהו

בחדשות 12 נטען כי הבית הלבן ביטל את השיחות האסטרטגיות שתוכננו להתקיים היום בין ישראל לארצות הברית. בשיחות עם בכירי הממשל עתידים היו להשתתף השר לנושאים אסטרטגיים, רון דרמר, וראש המל"ל צחי הנגבי. במרכז השיחות: איראן, המצב בצפון והעסקה מול חמאס.

על פי הדיווח, השיחות בוטלו בשל כעס בארה"ב על הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו מאתמול בנוגע לעיכוב משלוחי הנשק מארה"ב לישראל. בתגובה מסרו גורמים מדיניים ל-ynet כי ישראל מכחישה את ביטול השיחות וכי דרמר והנגבי, הנמצאים בבירת ארה"ב, עדכנו את ירושלים כי הם לא קיבלו הודעה על ביטול הדיונים בוושינגטון.

במקביל, העיתון "וול סטריט ג'ורנל" האמריקני דיווח כי חרף ההסכמה של המחוקקים הדמוקרטים לאפשר את מכירת 50 מטוסי ה-F-15 לישראל - בפועל הממשל מעכב את העסקה. המכירה, בסך 18 מיליארד דולר, היא אחת מעסקאות הנשק הגדולות ביותר עם ישראל בשנים האחרונות.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אתמול בערב הצהרה מצולמת באנגלית, שדרכו פנה לאמריקנים וביקש לחדש את משלוחי הנשק לישראל, המעוכבים על ידי הממשל.

פרסום הסרטון נעשה יממה לאחר הדיווח לפיו מזכיר המדינה אנתוני בלינקן התחייב בפני ראש הממשלה כי ארה"ב תסיר את המגבלות על אספקת נשק לישראל.

"כשבלינקן היה כאן לאחרונה בישראל, הייתה לנו שיחה גלויה. אמרתי שאני מעריך מאוד את התמיכה שארה"ב העניקה לישראל מתחילת המלחמה, אבל אמרתי גם משהו אחר. אמרתי שלא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מנע מישראל נשק ותחמושת", אמר נתניהו.

הוא הוסיף כי "ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של אמריקה, נלחמת על חייה, נלחמת נגד איראן ושאר אויבינו המשותפים. במהלך מלחמת העולם השנייה, צ'רצ'יל אמר לארצות הברית תנו לנו את הכלים, אנחנו נעשה את העבודה. אני אומר, תנו לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר. בלינקן הבטיח שהממשל עובד יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק הללו. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המקרה".

עם תחילת התמרון הקרקעי ברפיח ארה"ב החלה לעכב משלוחי נשק לישראל, והנשיא ג'ו ביידן הצהיר כי לא יספק פצצות ופגזים לישראל אם תחליט לצאת למבצע ברפיח. משלוחים אלה כוללים פצצות, תחמושת טנקים, כלי רכב צבאיים וטילי מרגמה.

מזכיר המדינה בלינקן הגיב אמש לדברי נתניהו: "ארה"ב תמשיך לבחון אספקת משלוחי נשק כבדים לישראל, בשל הדאגה משימושו באזורים עם צפיפות אוכלוסין כמו רפיח".

 

תגיות:ג'ק סאליבןעסקת נשק עם ארה"בעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה