חדשות בארץ

מחדל: שוהה בלתי חוקי הועסק בעבודות בבסיס צה"ל, וגנב ממנו נשק

יוסף אבו ערר מערערה ועמר מוחמד מהכפר יאטה נאשמים בגניבת נשק מבסיס צבאי. הראשון קיבל היתר לעבוד בצה"ל והשני לא נבדק, והתברר כי מדובר בשוהה בלתי חוקי

אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אא

מחדל ביטחוני. פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד יוסף אבו ערר (25) מערערה ועמר מוחמד (21) מיאטה, שבעת שעבדו בבסיס צבאי גנבו נשק ממגורי הסגל בבסיס.

לאחר שנתפסו עם הנשק הגנוב התברר כי אבו ערר קיבל היתר לעבוד בבסיס והעסיק אצלו את מוחמד, פלסטיני ללא היתר שהיה בישראל. זהותו לא נבדקה על ידי גורמי הביטחון, כמתחייב.

לפי כתבי האישום שהגישה עו"ד שרון שוורץ מפרקליטות מחוז דרום, אבו ערר שימש כקבלן משנה בחברת איטום המספקת שירותים לצה"ל. לפני כחודש, עבדו אבו ערר ומוחמד, בבסיס צנחנים בדרום. במהלך עבודתם, חדרו השניים למגורי הסגל בבסיס וגנבו נשק מסוג M-4 מחדרו של אחד הקצינים. הם החביאו את הנשק ברכבו של אבו ערר ונסעו מהבסיס כשהנשק ברשותם. בעקבות גילויה גנביה נפתחה חקירה שהובילה למעצרם. החשד שהועלה כי הנשק יגיע לגורמים עוינים ברשות הפלסטינית.

כנגד השניים הוגשו גם בקשות מעצר עד תום ההליכים, שבהן ציינה עו"ד שוורץ: "קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את בטחונו של אדם, את בטחון הציבור ואת בטחון המדינה". לשניים יוחסו עבירות בנשק (נשיאה והובלה), גניבת נשק והסתייעות ברכב לביצוע פשע. לאבו ערר יוחסו גם עבירות של הלנה והעסקה שלא כדין, ולמוחמד יוחסה עבירת שהייה בלתי חוקית. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לבטל את רישיון העבודה של אבו ערר.

תגיות:גניבת נשקבסיס הצנחניםכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה