חדשות בעולם

מנהיגי רוסיה וצפון קוריאה: "אנחנו נגד סחיטה ודיקטטורה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע לבירת קוריאה הצפונית ונפגש עם קים ג'ונג און. השניים סיפקו את ההצהרה המשותפת והדיקטטור הצפון קוריאני הוסיף, בהתייחס למערב: "תמיכתנו המלאה נתונה לרוסיה"

פוטין (צילום: shutterstock)פוטין (צילום: shutterstock)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, פרסמו היום (רביעי) הצהרה משותפת המתייחסת למערב, שתומך באוקראינה במלחמה נגד הרוסים והודיע על שורה של סנקציות נגד רוסיה וצפון קוריאה. פוטין החל אמש ביקור מדיני בצפון קוריאה, השני מאז שנת 2000. לפני שנתיים ביקר ג'ונג און ברוסיה.

לדברי השניים: "אנו ננהל מדיניות חוץ עצמאית ומתנגדים לניסיונות הסחיטה ולדיקטטורה המערבית. נעצור את האימפריאליזם המערבי המובל על ידי ארה"ב ובנות בריתה". הדיקטטור הצפון קוריאני הוסיף בהצהרתו: "חתמנו על הסכם מדיני וצבאי. תמיכתנו המלאה נתונה לרוסיה". על פי ההסכם הצבאי שנחתם, המנהיגים התחייבו לסייע צבאית זה לזה במידה ומדינותיהם יותקפו. כזכור, צפון קוריאה היא אחת מספקיות הנשק העיקריות לרוסיה, יחד עם איראן וסין.

הנשיא רוסיה, שבעבר תמך בצעדים מצד המערב נגד צפון קוריאה, הוסיף: "אנחנו ניאבק בסנקציות החונקות שהטילו מדינות המערב ונסייע לצפון קוריאה בידע טכנולוגי וצבאי". פוטין הורה לבכירי ממשלתו לספק לצפון קוריאה גם מזון, דלק, וסיוע כלכלי.

התקשורת המערבית הדגישה כי ביקורו של פוטין בבירת צפון קוריאה הגיע על רקע המפגש שנערך השבוע בין נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לנשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי. השניים חתמו על הסכם ביטחוני למשך עשר השנים הבאות.

תגיות:ולדימיר פוטיןביקור בצפון קוריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה