חדשות בריאות

שישה מאושפזים עם קדחת הנילוס; משרד הבריאות: "התחלואה הקדימה"

המרכז הרפואי שיבא עדכן את משרד הבריאות על אשפוזם של שלושה בני אדם במצב בינוני. באיכילוב אושפז תושב בת ים במצב בינוני ושניים נוספים עדיין בטיפול. מצבו של אחד מוגדר קשה

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

המרכז הרפואי שיבא תל השומר עדכן היום (רביעי) את משרד הבריאות על אשפוזם של שלושה בני אדם, במצב בינוני, עקב הידבקות בקדחת הנילוס. השלשוה הינם תשובי רמת גן, גבעתיים וסביון.

בבית החולים איכילוב מאושפזים שלושה חולים, ומצבו של אחד מוגדר קשה. במצבו של חולה נוסף שהוגדר במצב דומה חל שיפור, והוא מוגדר כעת במצב בינוני עד קשה. מצבו של החולה השלישי, שהגיע היום מבת ים, מוגדר בינוני.

מאיכילוב שוחררו בימים האחרונים לבתיהם שלושה חולים נוספים שהיו במצב קל, בנוסף לשלושה נוספים שטופלו ושוחררו בשבוע שעבר. במשרד הבריאות ציינו כי לא ניתן להגדיר את המצב כהתפרצות של הקדחת אך בהחלט ניתן לאשר כי "התחלואה הופיעה השנה מוקדם מהרגיל, ככל הנראה בגלל שינויי האקלים, כאשר מזג האוויר הלח במרכז הארץ עשוי להוביל לרבייה ולהתפתחות של יתושים באזור זה".

במשרד הבריאות הבהירו כי לפי הנתונים שבידיהם, "בשלב זה לא נראית מגמת תחלואה חריגה בקדחת מערב הנילוס בישראל. המשרד ממשיך בניטור הנתונים ויעדכן במידת הצורך. על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהייה".

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, אמר ל-ynet כי "יתושות שנלכדו בניטור שביצע המשרד להגנת הסביבה באזור רמת גן אומתו במעבדות משרד הבריאות כנשאיות של וירוס קדחת מערב הנילוס. בהתאם לתוצאות הניטור, המשרד להגנת הסביבה עדכן את עיריית רמת גן בממצאים, והנחה את הרשות המקומית כיצד לפעול. בנוסף לפעולות שהרשויות המקומיות נדרשות לבצע במקרים מסוג זה, תרומה משמעותית להפחתת הסיכון להידבק במחלה תושג באמצעות התנהגות אחראית מצד הציבור. יש להקפיד על ייבוש של מקורות מים עומדים בסביבת המגורים ולנקוט באמצעי המיגון המומלצים".

קדחת הנילוס המערבי היא מחלה נגיפית המועברת לבני אדם על ידי יתושים נגועים בנגיף. לאור זאת, עיקר המקרים מתרחשים בתקופה בה היתושים פעילים יותר, מתחילת הקיץ ועד סוף הסתיו. אין חיסון לנגיף או טיפול תרופתי ספציפי עבורו.

כ-20 אחוזים מהנדבקים בקדחת הנילוס מפתחים תסמינים כלשהם, רק 0.6 אחוזים מהנדבקים מפתחים מחלה קשה, שעלולה להיות אפילו קטלנית. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. המחלה לרוב מאופיינת בחום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות. סיבוכים נדירים אפשריים הם דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח, ולעיתים נדירות מסתיימת המחלה במוות.

תגיות:קדחת הנילוסמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה