חדשות בארץ

אב החטוף להרצוג: "לא לתת את אות הנשיא לאחים לנשק, אתה פוגע ברגשות אזרחים"

איתן מור, אביו של החטוף בעזה צביקה מור, דרש מנשיא המדינה יצחק הרצוג לבטל את ההחלטה להעניק את אות המתנדב ל"חמ"ל האחים לנשק". גם צעירי הציונות הדתית דרשו מהנשיא לחזור בו

הנשיא הרצוג (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)הנשיא הרצוג (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

צביקה מור, שבנו צביקה חטוף בעזה, פנה היום (רביעי) לנשיא יצחק הרצוג, בקריאה שלא לתת לאחים לנשק את אות המתנדב. מור תקף את ארגון אחים לנשק וכתב כי "הארגון פגעו בחוסן הישראלי ותרמו במישרים לפתיחת המלחמה הנוכחית". מור כתב לנשיא: "הנך פוגע עמוקות ברגשותיהם של מיליוני אזרחים ובכבודו של מוסד הנשיאות".

במכתבו לנשיא הוסיף מור: "אנשי אחים לנשק חרגו מתחום המחאה ועברו לתחום האנרכיה תוך שימוש באלימות כגון: חסימת כבישים והפרעה לעשרות ומאות אלפי אזרחים בשגרת יומם, שריפת כבישים והשחתת רכוש ציבורי, גניבה ושימוש בטנק מאתר הנצחה ומעל הכל – קריאה לסרבנות בקרב אנשי המילואים תוך טשטוש קריאתם לסרבנות בשימוש בביטוי 'הפסקת התנדבות'. אויבינו המרים אומרים בקולם, שמעשים אלו דחפו אותם בהתקפה על ישראל בשמחת תורה".

"אם לא די בכך, בשבועות האחרונים, אנשי אחים לנשק הגיעו לשכונות החרדיות בבני ברק ובירושלים והתגרו בציבור החרדי בנושא הגיוס, תוך שיבוש והפרעה למאות ואלפי אנשים. לאור דברים אלו, לא ברור כיצד בית הנשיא המייצג ופועל לאחדות העם, מתכוון לתת את 'אות הנשיא להתנדבות' לארגון פוליטי ואלים, שעסוק בפירוד ושיסוע החברה בישראל. מתן האות לארגון זה תוך טשטוש שמו ומטרותיו - ביודעין או בלא יודעין – כמוהו כיריית חץ בליבן של המשפחות השכולות, משפחות החטופים ומשפחות הלוחמים".

למחאה נגד הענקת האות לארגון האחים לנשק, הצטרפו היום צעירי הציונות הדתית. הם פנו במכתב לנשיא המדינה בדרישה לדחות את טקס הענקת אות הנשיא להתנדבות, שצפוי להתקיים היום, זאת לאחר שארגון אחים לנשק קיים אתמול צעדת מחאה נגד הממשלה - מבית הנשיא עצמו.

הצעירים כתבו: "מדובר באבסורד מוחלט לתת את האות היום בבית הנשיא לפעילי אחים לנשק, ולטעון שמדובר בחמ"ל אזרחי ללא שיוך פוליטי, כאשר רק אתמול יצאו פעילי התנועה מבית הנשיא, אותו מקום בו הם צפויים לקבל את האות, לצעדת מחאה. בתחילת המלחמה פעלו ארגוני חסד והתנדבות רבים, וחשוב מאוד שמדינת ישראל תוקיר ותעריך אותם, אך במקרה של אחים לנשק מדובר באירוע שונה לגמרי. עם אותו מיתוג בו הם מפגינים נגד הממשלה, הם חילקו את  הציוד בתחילת המלחמה".

כזכור, בתחילת השבוע פנו עשרות משפחות שכולות במכתב לנשיא, בדרישה דומה. במכתב, שעליו חתמו 85 משפחות שכולות ממלחמת חרבות ברזל, ציינו החותמים: "אנו, אלמנות, יתומים, הורים, אחים ואחיות שכולים ממלחמת חרבות ברזל, כואבים ופגועים מפרסום כוונתך להעניק את אות ההתנדבות לארגון אחים לנשק, הפועל גם תחת השם חמ"ל אזרחי. הארגון פגע בביטחון המדינה באופן בוטה וגלוי. הארגון הפך את צבא הגנה לישראל ובטחון אזרחי ישראל לכלי מיקוח להשגת יעדיו הפוליטיים".

"אנו, כמשפחות שכולות, חשים שפעולתך זו מעמיקה את כאבנו, וזורה מלח על הפצעים המסרבים להגליד. לא נוכל להרשות על הוקרת ונרמול ארגון שעשה שימוש בביטחון ישראל, ככלי מיקוח פוליטי".

תגיות:הציונות הדתיתיצחק הרצוגאחים לנשקאות המתנדב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה