חדשות בארץ

תא"ל הגרי בהתייחסות חריגה: "השמדת חמאס? זריית חול בעיני הציבור"; נסראללה פרסם מסר מאיים

דובר צה"ל ביקר את המערכת הפוליטית ובמקביל הצהיר: "חיזבאללה גורר את המזרח התיכון להסלמה". מנהיג ארגון הטרור: "האויב מפחד וממשיך לחזק את כוחותיו בצפון"

דובר צה"ל (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)דובר צה"ל (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ביקר היום (רביעי) את הדרג המדיני. בריאיון בחדשות 13 אמר הגרי: "להשמיד את חמאס? זה לזרות חול בעיני הציבור. חמאס זה רעיון. מי שחושב שאפשר להעלים אותו - טועה. זה האחים המוסלמים. מה שאפשר לעשות זה להצמיח משהו אחר. הדרג המדיני יחליט. כדי להגיע למצב שרוצים להחליש את חמאס - זו הדרך". 

לשכת ראש הממשלה הגיבה לדברים: "הקבינט המדיני ביטחוני, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגדיר כאחת ממטרות המלחמה את השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. צה"ל כמובן מחויב לכך".

הגרי התראיין גם לערוץ אל-ערביה הסעודי ואמר: "חיזבאללה מנצל את העם הלבנוני ובחר לעמוד לצד חמאס שחטף נשים וילדים. נסראללה גורר את המזרח התיכון לקראת הסלמה. נקטנו בכל הצעדים המתאימים וחיסלנו 430 פעילי חיזבאללה עד כה. אנחנו ערוכים לכל התרחישים והכול מונח על השולחן כדי להילחם בחיזבאללה".

בהמשך הוסיף דובר צה"ל: "אנו מכוונים לחיזבאללה ויודעים את מיקומם, חיזבאללה מסתתר בין הלבנונים. איראן מפעילה את חיזבאללה ורוצה הסלמה באזור. בראש סדר העדיפויות שלנו לכוון למנהיגי וגורמי חיזבאללה. אנחנו לא רוצים להליחם בעם הלבנוני אלא בחיזבאללה. הצבא שלנו חזק ויבטיח את ביטחון הגבול עם לבנון".

הרמטכ"ל בגבול הצפון: "אנחנו מחזיקים יכולות חזקות שהאויב יודע רק מקצת מהן"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, ביקר היום בסוללות הגנה אווירית בגבול הצפון. במסגרת הביקור קיים סיור ושיח עם לוחמי ההגנה האווירית, בהשתתפות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן ומפקדי גדודי "כיפת ברזל".

ללוחמים אמר הלוי: "ההגנה הזו נותנת הרבה מאוד ביטחון לאזרחים ולצה"ל, אבל אנחנו לא מסתפקים בזה, יש לנו עוד כוחות רבים בצה"ל שעוסקים בהתקפה על חיזבאללה. גם היום הרגנו לו כמה פעילים, ואתמול חיזבאללה הוציא סרטון עם יכולת שאנחנו מכירים אותה ואנחנו מכינים ובונים פתרונות להתמודד עם יכולות כאלה, ועם יכולות אחרות שבבוא העת תפגשו גם את המימוש שלהם בזמן הצורך. אני חושב שהאויב יודע רק מקצת מהיכולות שאנחנו מחזיקים, ויפגוש אותם כשצריך בזמן הנכון".

נסראללה מזלזל ומאיים

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס למלחמה עם ישראל, ואמר בנאום שנשא בלבנון כי "פלישה לגליל זה נושא שנשאר על הפרק אם העימות יתפתח. האויב מסתיר את האבדות בחזית הצפונית, אך לא הצליח להסתיר את מספר המפונים. מאז תחילת המלחמה יש ניסיון לזלזל בחזיתות התמיכה בעזה. 42 יישובים פונו לחלוטין".

"אנחנו נחושים יותר להמשיך במערכה נגד ישראל. לחזית שלנו יש תפקיד חשוב מאוד, הקרב בחזית לבנון הסב לאויב אבדות רבות. יש ניסיונות להפריד בין החזית בלבנון לעזה. אחת האינדיקציות המובהקות ליעילותה של החזית הלבנונית היא הצרחות, האיומים וההפחדות שאנו שומעים ממנהיגי האויב. הוא מפחד וממשיך לחזק את כוחותיו בצפון, וזה משפיע על חזית עזה".

תגיות:חסן נסראללהדניאל הגרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה