חם ברשת

פעילת ההסברה הישראלית בניו יורק: "שלפו לעברי סכין, קראו לנו 'פושעי מלחמה'"

מלכת היופי לשעבר, נועה כוכבא, מנסה לשנות את היחס כלפי ישראל בארה"ב. השבוע היא הותקפה על ידי אמריקנית שנעצרה ואמרה: "היא שלפה את הסכין הזה באמצע שום מקום, הסתובבה מולנו איתו כדי לוודא שכולנו רואים ומרגישים מאוימים. מפחיד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מלכת היופי לשעבר, נועה כוכבא, משמשת מאז תחילת המלחמה כפעילת הסברה. כוכבא היא גם חובשת ומסייעת לצה"ל בטיפול בפצועים, ובמקביל נמצאת בחזית ההסברה בארצות הברית, שם היא מנסה להעלות את המודעות למלחמה ולחטופים הישראלים שעדיין בשבי. במהלך אחת מפעילויות ההסברה, כוכבא והצוות שלה חווה מקרה אלימות: בחורה ממוצא אמריקני איימה עליהם בסכין צייד.

בריאיון מניו יורק לגיא פינס, סיפרה כוכבא על הרגעים הלא פשוטים שעברה. "ראיינתי את אחד הבחורים לסרטון שעשינו. היא הייתה ממש עלינו, עשתה בלאגן וצעקה: 'איפה כל הציונים?'", שחזרה. "כמובן שהרבה אנשים הגיעו לראות. היא שלפה את הסכין הזה באמצע שום מקום, הסתובבה מולנו איתו כדי לוודא שכולנו רואים ומרגישים מאוימים, מפחיד. הקללות והאלימות שהיא השתמשה בהן היו מלחיצות".

במסגרת הפעילות שלה, כוכבא הסתובבה עם שלט שמסביר כי שירתה כחיילת בצה"ל. היא הציעה לאנשים לשוחח איתה. "איך את ישנה בלילה?", "פושעת מלחמה", קראו לעברה ברחוב וסירבו לדבר, אך היא לא ויתרה.

"היו יותר רגעים מפחידים, קללות וצעקות. אנשים הגיבו בצורה נוראית, כשהמטרה של הסרטון והתסריט זה לקחת אנשים ולנהל איתם דו-שיח, שיחה מכבדת. רצינו לתת לאנשים אפשרות לשאול שאלות, להתעניין, ללמוד על המצב ממישהו שהיה במלחמה הזו", היא אמרה. "לדעתי כ-80 אחוז מהאנשים שיצרנו איתם קשר קיללו או שקראו לנו 'פושעי מלחמה' ו'רוצחי תינוקות', הם מגיבים בזעם".

על העובדה שהצליחה להגיע לתוקפת הוסיפה: "יש עמוד אינסטגרם מאוד חזק ומצליח שכל המטרה שלו זה לאתר אנשים שעושים דברים כאלה, שמבצעים פשעי שנאה. הייתה מישהי שהחזיקה שלט שהחטופים לא יחזרו הביתה. הקבוצה מצאה את האישה הזו, היא פוטרה מהעבודה. זו המטרה של הקבוצה, למצוא את האנשים האלה ולחבר אותם להשלכות של הדברים שהם עושים.

"גיליתי מי הבחורה. אמרתי שאני רוצה להגיש נגדה תלונה כי זה משהו שאי אפשר לעבור עליו בשתיקה. קוראים לה רובי מרזוביה. אז הלכתי למשטרה, הגשתי תלונה כשעזבתי את ניו יורק אז התלונה הייתה מרחוק. יש להם נציגות בישראל, הגעתי אליהם והגשנו את התלונה. יש שיתוף פעולה בין המשטרות. גילינו שהיא נעצרה בסוף השבוע, זו הקלה ודוגמה לזה שאנחנו לא יכולים לתת לפחד לשתק אותנו. אנחנו חייבים לדבר ולהשתמש בקול הזה שיש לנו".

"מצד אחד זה מפחיד נורא", סיכמה כוכבא את החוויה המטלטלת. "אני בת 25 במדינה זרה בלי המשפחה שלי, אבל מצד שני אני מרגישה שאני עושה משהו ומשפיעה על הרבה אנשים. כל עוד החטופים שלנו נמצאים בעזה, מי אנחנו שנפחד ונעצור ולא נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להעלות את המודעות. אי אפשר לעצור, פשוט אי אפשר".

תגיות:אנטישמיותנועה כוכבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה