בריאות ותזונה

ויראלי: כך תשמרו על החסה במקרר מבלי שתתקלקל

ניסוי שערך יוצר תוכן מבריטניה לא הותיר מקום לספק: יש דרך אחת טובה יותר לאחסן חסה, ואתם כנראה לא משתמשים בה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אתם אוהבים לאכול חסה, סביר להניח שאתם מאחסנים אותה במקרר בתוך שקית שומרת טריות – אחרת, אין שום סיכוי שאם תישאר פתוחה, היא תחזיק מעמד יותר מכמה ימים. חסה זקוקה לניקוי יסודי בשל כמות החרקים שעלולה להיות בתוכה. אז אחרי שניקיתם והכנתם סלט חסה – מה הדרך הטובה ביותר לשמור אותה טריה?

יוצר תוכן מבריטניה, העונה לשם גאווין רן, רכש לאחרונה שלוש שקיות שבהן עלים ירוקים עם תאריך תפוגה זהה. הוא פירט את הניסוי שערך באמצעות סרטון בטיקטוק, והצליח להגיע למסקנה חד משמעית. רן לקח שלוש צנצנות, והכניס את החסה לכל אחת מהן. את הצנצנת הראשונה הוא לא סגר, את השנייה הוא סגר בעזרת מכסה ובשלישית הניח נייר סופג, מעליו חסה שנשטפה היטב ומעליה שוב גליל נייר סופג. הצנצנת השלישית נאטמה.

"הסלט מרוויח משמירה על האיטום. זה אחד הדברים שגורמים למזון להתקלקל מהר יותר", הוא קבע אחרי 11 ימים. הוא תיעד את צנצנות העלים הירוקים דרך מצלמה ייעודית וכך הוכיח לצופים איך החסה נשמרת טריה.

ועכשיו, לתוצאות: החסה בצנצנת הראשונה, שלא הייתה מכוסה, התקלקלה הכי מהר. ביום הראשון היא החלה לנבול ובשלישי היא כבר התכווצה והיה צריך לזרוק אותה. שתי החסות האחרות, החזירו מעמד זמן רב יותר. החסה בצנצנת השנייה נבלה תחילה, ורק לאחריה זו המכוסה עם נייר סופג מתחתיה ומעליה. גם אחרי שבוע ימים החסה נראתה רעננה וטריה, וללא סימנים "שחורים". המסקנה: שטפו את החסה היטב, גם מחרקים, ולאחר מכן שימו נייר סופג למטה ולמעלה, ואיטמו את הקופסה. כך תוכלו לוודא גם שחרקים אחרים לא ייכנסו לתוך החסה שלכם כשהנחתם אותה לזמן קצר מחוץ למקרר.

 

תגיות:חסהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה