חדשות בארץ

פעילת השלום ששוחררה מהשבי: "כבר לא מאמינה בשלום"

עדה שגיא, ששוחררה על ידי חמאס בעסקת החטופים, סיפרה איך סטודנטים עזתים קיבלו 70 שקל ליום כדי לשמור עליה: "היום אני יודעת שחמאס בכלל לא רוצה שלום"

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

פעילת השלום, עדה שגיא, נחטפה על ידי חמאס ביום הטבח. היא שוחררה לאחר 53 ימים, ובראיון לערוץ ה-BBC הבריטי היא מספרת כי אינה מאמינה יותר במונח "שלום".

בראיון הראשון בבריטניה מאז שוחררה, סיפרה שגיא, 75, כי הוחזקה בדירה בעזה. מי ששימשה כמורה לערבית ולעברית על מנת לקרב בין ערבים ליהודים, מאשימה את חמאס וטוענת כי הוא "לא מעוניין בשלום".

שגיא התגוררה בקיבוץ ניר עוז. לפני המלחמה היא הייתה אמורה לטוס ללונדון כדי לבקר את בנה נועם. "שמעתי את החוטפים אומרים... 'זה 70 שקלים ליום'. זה הרבה כסף בעזה, כי אין להם עבודה", כך תיארה כיצד נערים קיבלו כסף כדי לשמור עליה. "אם יש לך עבודה שלא ניתנת על ידי חמאס - זה לא יותר מ-20 שקלים ליום".

"בכל דפיקה בדלת את חושבת שמישהו בא לקחת אותך", המשיכה שגיא, שהוסיפה כי כשכבר נלקחו מח'אן יונס, משם הועברו לגבול, הכניס אותם מחבל חמאס לבית החולים נאצר בדרום העיר, ואמר להם: "אתם נשארים כאן".

שגיא עובדת עם ילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז, וכותבת בימים אלה ספר. "זה גורם לי להרגיש טוב שאני יכולה לעזור לאנשים אחרים. איבדתי את הבית שלי", סיכמה. "איבדתי את החופש שלי - כל המקום שאליו הייתי צריכה לחזור. הקיבוץ, הכל הרוס. בכיתי, אני לא 'אשת ברזל', כמו שכולם אומרים. לפעמים לבכות זה טוב. אמא שלי הייתה אומרת שלבכות זה מנקה את העיניים".

תגיות:עזהחטופהעדה שגיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה