פיתוח האישיות

איזה חלק במסע לפרנסה ולכסף הוא החשוב ביותר?

למרבה הצער, אנו מכירים אנשים רבים שהפכו את חייהם למרוץ בלתי פוסק אחר כסף. די בהחלטת נעורים קטנה – להפוך את מטרת החיים לצבירת הון, כדי לחיות חיים חסרי תועלת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אף על פי שהתורה אינה ממליצה לדאוג יותר מדי לכסף, אנו חייבים בכל זאת להתאמץ כדי להרוויח את לחמנו על ידי עבודה. למעשה, אלוקים הוא המזמן לאדם את כל מה שהוא צריך מבחינה חומרית, אבל כדי להקשות על משימתו של האדם ולאפשר לו להשלים אותה במאמץ עצמי, האלוקים מסתתר ומפנה מקום לאדם שיעבוד במו ידיו. עם זאת, תוצאת העבודה והרווחים הכלכליים שלה תלויים, לגמרי, במה שאידיאלי לכל אדם ואדם על פי מחשבת האלוקים. העשיר יותר אינו בהכרח החכם יותר או המתאמץ יותר, אלא – מי שזקוק לכסף רב יותר כדי להשלים את משימתו. המציאות שנראית לנו כבלתי צודקת – העובדה שיש אנשים שאינם מתאמצים ובכל זאת יש להם כסף, ואילו אחרים נאבקים הרבה ובכל זאת אין להם כסף, היא בעצם הדרך שבה האלוקים נותן לכל אחד את מה שהוא צריך למבחן האישי שלו בעולם.

לכן חייבים לדעת שמידת העושר של האדם אינה מקרית, אלא נובעת מהחלטת האלוקים בלבד. מהרגע שאתה מודע לזה, שוב אינך דואג על מצבך הכלכלי בהווה או בעתיד. אינך שוכח שמה שתרוויח – תמיד יהיה האידיאלי בעבורך לפי החלטת האלוקים, ולו היית מרוויח יותר או פחות זה לא היה לטובתך. האמונה בכך חיובית מאוד ומעניקה לנו שלווה גדולה, כי רוב האנשים אינם מצליחים לחשוב על שום דבר כמעט, מרוב שהם דואגים את דאגת המחר. האמונה שאלוקים תמיד ייתן לך מספיק, מאפשרת לחיות חיים רגועים ומעניקה מרחב למחשבה על המציאות.

למרבה הצער, אנו מכירים אנשים רבים שהפכו את חייהם למרוץ בלתי פוסק אחר כסף. די בהחלטת נעורים קטנה – להפוך את מטרת החיים לצבירת הון, כדי לחיות חיים חסרי תועלת. חייו של אדם כזה מסתכמים ברדיפה אחרי דברים בעלי ערך חומרי, ובסוף חייו – מה נשאר לו מכל מה שהוא צרך? כשבעים קילוגרם... כל היתר הלך. אדם זה הסיט את מטרת חייו ובזבז את כל זמנו.

לא רק דאגה לכסף עשויה להסיט אותנו מהמטרות האמיתיות שלנו. כל הצבת יעד שגוי עשויה לגרום הפסד של חיים שלמים, בין שהמטרה היא לצבור כסף, ובין שהיא לנסוע למדינות רבות ככל האפשר או להיות אמן גדול. כל יעד שגוי גורם לאדם שלא להתעניין בהיבטים אחרים של החיים, גם לא במה שאלוקים הציב בפניו כמשימה.

אם נהיה מודעים לעובדה שמה שנרוויח תלוי ברצון האלוקים, ואילו הדרך שבה נרוויח כסף זה תלויה רק בנו, ושזו המטרה האמיתית של החיים והמבחן שאיתו נתמודד – בקלות נוכל להסיק שהדבר החשוב יותר מכל מאמץ להגדלת רווחים הוא – להיות ישר.

מתוך הספר "מסעו של דן אחר משמעות החיים", מאת רוני דיין. לרכישת הספר בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:כסףפרנסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה