מעניין

עליתם למטוס עם הממתק הזה? היזהרו, הסורק יחשוב שמדובר בחומר נפץ

רבים ממריאים או נוחתים מחו"ל ולא מודעים למה שיכול לקרות אם הממתק המוכר יהיה בתוך התיק שלהם. מה צריך לעשות' ומה מבלבל את הסורקים בשדה התעופה שלנו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרציפן הוא ממתק ידוע. הוא אמנם לא בריא במיוחד, ומלא בסוכר, אבל נפוץ מאוד בישראל. לאחרונה, הוא הצליח לגרום לבלגן בנמל התעופה בן גוריון ולעיכובים ממושכים בטיסות ברחבי העולם - ולא בגלל מי שאכל אותו. המרציפן, מתברר, מורכב מעיסת שקדים וסוכר, אבל הצפיפות מבלבלת את הסורקים, שסבורים משום מה שמדובר בחומר נפץ.

נוסעים שנחתו לאחרונה בישראל מיעדים כמו אוסטריה, וגרמניה סיפרו כי הביאו לישראל קופסת מרציפן, אך האבטחה המקומית בנתב"ג עיכבה אותם מחשד שהם נושאים בחומר נפץ. רק לאחר בדיקה קפדנית ובירור מעמיק, התברר כי הם נושאים בחבילת מרציפן.

הדמיון בצפיפות החומרים של המרציפן לחומרי נפץ, כך מתברר, גורם להפעלת האזעקה במערכות האבטחה של נמל התעופה. הסיבה לכך היא שסורקי הרנטגן מסתמכים על הבדלי צפיפות כדי לזהות חומר נפץ, ולמרציפן תכונות דומות לאלה של פצצה מתקתקת.

אז מה צריכים לעשות תיירים או נוסעים שמביאים את המרציפן לארץ, או שעומדים לעלות על טיסה לחו"ל? ראשית, לארוז מרציפן בכבודת היד, כיוון שאנשי האבטחה יכולים לבדוק אותו ידנית. שנית, אם אתם טסים לחו"ל וחוששים להיעצר, אפשר לבחור במרציפן (כשר כמובן) מסחרי ארוז.

תגיות:טיסהממתקמרציפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה