בריאות ותזונה

בכל מקרר: 5 התבלינים האלה יסייעו לתפקוד המוח שלכם

לתבלינים יש סגולות נהדרות, אבל כמה מהם יכולים לשפר את תפקוד המוח שלכם וגם לגרום לכם לשמור על רמות אנרגיה גבוהות. הנה הרשימה

(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

פעמים רבות בעבר נכתב על הסגולות הרבות שיש בתבלינים, אך השימוש בכמה מהם יכול לסייע לכם במיוחד בכל הקשור לשימור רמות האנרגיה בגוף ולתפקוד המוח. לפי ד"ר ברנדון קרופורד, נוירולוג שמתמחה בבריאות המוח, יש 5 תבלינים שהשימוש בהם הוא פשוט חובה. הוא סיפר לאתר SheFinds מהם אותם תבלינים, ומדוע כדאי כל כך להשתמש בהם.

פלפל שחור

פלפל שחור מכיל פיפרין - תרכובת המשפרת את הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי. פיפרין מסייע לספיגה של חומרים מזינים, ולפי מה שכתב ד"ר קורופורד, "הוא יכול לשפר את ספיגת הכורכומין בעד 2,000%". זו כנראה הסיבה לכך שמוסיפים פיפרין לטבליות הכורכומין בבתי המרקחת.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

כורכום

התבלין הזה מכיל, כפי שציינו קודם, כורכומין. ד"ר קרופורוד ציין כי "כורכומין מגביר את רמות הורמון המוח". בנוסף, הוכח בעבר שהכורכום מקל בהפרעות עיכול, מוריד סיכון למחלות לב ואפילו נלחם בדיכאון.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

ג'ינג'ר

הג'ינג'ר ידוע בסגולותיו בעיקר ברפואה הסינית כבר אלפי שנים. יש בו תכונות נוגדות חמצון חזקות ואנטי דלקתיות. "הג'ינג'ר יכול לעזור לשפר את התפקוד הקוגניטיבי על ידי הפחתת דלקת ולחץ חמצוני", כתב ד"ר קרופורד. "הוא מסייע גם באיזון המוליכים העצביים, דבר שחיוני למיקוד ולזריזות קוגניטיבית".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

אגוז מוסקט

האגוז הזה מכיל תרכובת שמשפרת את הזיכרון ומונעות ניוון מסלולים עצביים. "למוסקט יש גם השפעות שמשפרות את מצב הרוח, ויכולות לתרום למצב נפשי ממוקד וחיובי יותר", הוא הסביר על האגוז, שעשיר גם בנוגדי חימצון.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

קינמון

מנה יומית של התבלין יכולה לסייע במניעת סוכרת. לטענת ד"ר קרופורד, הקינמון מסייע בשמירה על רמת סוכר יציבה בדם, מה שמשפיע על תפקוד המוח לאורך היום.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:בריאותתבלינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה