דברי תורה

סיפור קצר עם מוסר השכל לשולחן שבת: המרדף אחרי ההצלחה

כל המשפחה יושבת סביב שולחן השבת, וזוהי הזדמנות נהדרת להעביר מסר חינוכי באמצעות סיפור קצר ומחזק. והפעם: המרדף אחרי ההצלחה

אא

דייג אחד ישב על גדת הנהר, אוחז בידו חכה ודג דגים. אדם עשיר מאוד עבר לידו, נעצר והביט בו נדהם: הדייג הצליח להעלות בחכתו כמות עצומה של דגים! לאחר שעה קלה החל הדייג לארוז את חפציו כדי ללכת לדרכו. האיש העשיר מיהר לעברו ושאל אותו: "מדוע אתה עוזב מוקדם כל כך?".

ענה לו הדייג: "דגתי כמות גדולה של דגים, שתספיק לי לכל השבוע, ואינני זקוק לעוד דגים. כעת אני הולך הביתה כדי ללמוד ולהחכים, וכדי לבלות זמן איכות עם בני משפחתי.

"אבל נסה לחשוב מה יכול היית לעשות עם כמות נוספת של דגים", הפציר בו העשיר. "את הדגים שאינך צריך לשימושך הפרטי אתה יכול למכור, ואת הכסף שתרוויח תוכל להשקיע בקניית ציוד דיג נוסף. אחר כך תוכל לקנות סירה ולשכור את שירותיהם של דייגים אחרים שידוגו עבורך את הדגים, ואתה רק תפקח על הנעשה מלמעלה".

"ולשם מה כדאי לי לעשות את כל זה?", שאל אותו הדייג.

ענה לו העשיר: "כשתתעשר, תוכל להעסיק מישהו שיפקח במקומך על כל העבודה, ואילו אתה תפרוש מהעבודה ותעסוק במה שאתה באמת רוצה לעשות בחיים".

בשלב הזה נפרד הדייג מהאיש העשיר וברך אותו לשלום, כשהוא מוסיף: "תודה רבה לך, אבל כבר עכשיו אני עושה בדיוק את מה שברצוני באמת לעשות בחיים!"...

בנימה אישית,

לפעמים אנו נוטים להיות עסוקים כל כך בייצור ובעשייה, בהישגיות ובמרדף אחר ההצלחה, עד שאנו עלולים לחיות חיים שלמים מבלי לשאול את עצמנו כלל: "מהי התכלית, ולשם מה אני בכלל חי?".

הרב זמיר כהן - מהי התכלית? בשביל מה לחיות בעולם הזה, אם מתים בסוף? צפו

 

תגיות:הצלחהמרדףסיפור לשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה