חדשות בארץ

חיזבאללה איים לפגוע בקפריסין, אם תסייע לישראל במלחמה נגדו

חסן נסראללה הצהיר כי ארגונו יפגע בשדות תעופה בקפריסין, אם זו תאפשר למטוסים ישראליים להשתמש בהם לצרכי המלחמה בלבנון. משרד החוץ הקפריסאי הגיב בהקפאת אישורי הכניסה לאזרחי לבנון

חסן נסראללה (צילום: shutterstock)חסן נסראללה (צילום: shutterstock)
אא

 "אם קפריסין תעזור לאויב הציוני במלחמה, היא תיחשב כחלק מהמלחמה וההתנגדות תטפל בכך כחלק מהמלחמה". הציטוט שייך למנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, שהגיב אמש לדיווח בארה"ב שקפריסין תאפשר למטוסי קרב אמריקניים וישראליים להשתמש בשדות התעופה שלה, אם תפרוץ מלחמה רחבה בלבנון.

היום (חמישי) הודיע משרד החוץ הקפריסאי, בתגובה, כי השגרירות של המדינה בבירת לבנון מקפיאה את אישורי הוויזה לאזרחים הלבנוניים, עד הודעה חדשה. ממשלת קפריסין פרסמה גם תגובה קצרה: "קפריסין אינה חלק מהבעיה בלבנון, היא חלק מהפתרון".

נסראללה התייחס לא רק לשימשו בשדות תעופה קפריסאים. הוא הוסיף כי קפריסין מסייעת לישראל לקבל דרכה משלוחי נשק.

כזכור, מזכ"ל החיזבאללה שב ואיים אמש על ישראל, ואמר בנאומו כי "איומי המלחמה נגד לבנון לא מפחידים אותנו. הכנו את עצמנו לימים הכי קשים. האויב יודע מה מצפה לו, אז הוא נרתע תשעה חודשים. לא יהיה מקום בישראל שהטילים והכטב"מים שלנו לא יגיעו אליו".

שגריר קפריסין על איום נסראללה: "יחסינו עם ישראל מעולם לא היו חזקים כל כך"

שגריר קפריסין בישראל, קורנליוס קורנליאו, התייחס היום לנאומו של נסראללה ואמר כי "כשאדם כזה מאיים בוודאי תהיה תגובה. אנחנו מחכים לתגובה הרשמית מניקוסיה. היחסים בין ישראל לקפריסין מעולם לא היו חזקים כל כך, וזה הכל על פני השטח. אנו מנסים למלא תפקיד צנוע לגבי העברת סיוע הומניטרי לעזה בתיאום קרוב עם ישראל. כל זה אני בטוח לא מתקבל בברכה אצל חיזבאללה".

שר החוץ ישראל כץ התייחס לאיומים של מזכ"ל חיזבאללה: "הטילים האיראניים וטרור האיסלאם הקיצוני מאיימים על מדינות אירופה וכל העולם החופשי. חייבים לעצור את איראן עכשיו לפני שיהיה מאוחר".

תגיות:חסן נסראללהאיום על קפריסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה