חדשות בעולם

בשבוע הבא: משמרות המהפכה של איראן יוגדרו בקנדה כארגון טרור

ממשלת קנדה הודיעה כי ההכרזה הרשמית תתבצע בשבוע הבא, לאחר שאמש אישר משר החוץ הקנדי את ההצעה. המדינה תפעל נגד כל גורם שייחשד במימון כספי או תמיכה בארגון האיראני

דגל קנדה (קרדיט: שאטרסטוק)דגל קנדה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

התקשורת הקנדית עדכנה היום (חמישי) כי ההכרזה הרשמית על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור נדחתה לתחילת השבוע הבא. זאת, לאחר שאמש הודיע השר לביטחון ציבורי של קנדה, דומיניק לבלאנק, כי הממשלה בבירה אוטוואה תכיר במשמרות המהפכה של איראן כארגון טרור.

לדבריו, "קנדה מאמינה שטהרן הפגינה בוז לזכויות אדם והראתה רצון לערער את הסדר הבינלאומי". שר החוץ הקנדי הוסיף כי כל חברי הפרלמנט תומכים בהחלטה. יש לציין כי לאחר ההכרזה, המשטרה וגורמי הביטחון, יוכלו לבצע פעולות אכיפה נגד כל גורם שייחשד במימון כספי או תמיכה בארגון הטרור האיראני.

לפי דיווח ב-cbs ממשלת קנדה קיבלה את ההחלטה לאור הלחץ שהפעילו חברי הקהילה האיראנית-קנדית, המפלגה השמרנית והמפלגה הדמוקרטית וכן משפחות של קנדים שנהרגו בתקרית התרסקות המטוס האוקראיני באיראן, בינואר 2020.

קנדה מצטרפת בכך למדינות נוספות שהכירו במשמרות המפכה כארגון טרור. מדובר בארה"ב, שבדיה, בחריין וערב הסעודית. האיחוד האירופי אישר החלטה דומה לפני פחות משנתיים, בתגובה לסיוע שהעניקו אנשי משמרות המהפכה לרוסיה, במלחמה באוקראינה. עם זאת הפרלמנט האירופי קבע כי כל מדינה יכולה לפעול עצמאית, ולהחליט אם לקבל את החלטת האיחוד או להתנגד לה.

תגיות:קנדהמשמרות המהפכה האיראניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה