חדשות בארץ

מפקד מבצעים בחיזבאללה חוסל בדרום לבנון

עבאס חמאדה, שימש כמפקד גזרת ג'ויא של ארגון הטרור. היה אחראי מתווי טרור ועל הכוחות הרגליים באזור. בתגובה, חיזבאללה שיגר רקטות אל הגליל

מטוס קרב (צילום: דובר צה"ל)מטוס קרב (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל הודיע אחר הצהריים (חמישי) כי כלי טיס של חיל האוויר חיסל בכפר דיר כיפא, בדרום לבנון, את מחבל חיזבאללה עבאס חמאדה, ששימש כמפקד המבצעים בגזרת ג'ויא של ארגון הטרור. הוא היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור לעבר שטח ישראל, ועסק בפיקוד על הכוחות הרגליים באזור.

על פי צה"ל, "בחודשים האחרונים קידם את התבססות חיזבאללה בדרום לבנון, תוך ניסיונות לשיפור הלחימה הקרקעית של ארגון הטרור". במקביל, מטוסי קרב תקפו במרחב ריחן משגר טילי קרקע-אוויר ממערך ההגנה האווירית של חיזבאללה, שהיווה איום על כלי טיס של צה"ל שפועלים בשמיי לבנון.

בתגובה לחיסולו של הבכיר, חיזבאללה שיגר רקטות אל זרעית, גורנות הגליל וגורן ולדבריו, מדובר ב"תגובה לחיסול בדיר כיפא".

חוסל בעזה מפקד הצלפים מטעם חמאס, שאחראי להרג שלושה חיילים

כזכור, הבוקר אישר דובר צה"ל כי חיל האוויר, בהכוונת השב"כ, חיסל את אחמד חסן סלמי אלסוארכה, אחד ממובילי מתווה הצליפה של חמאס בבית חאנון, וממפקדי כוח הנוח'בה שלקח חלק במתקפת הטרור על העוטף בשמחת תורה.

כמו כן היה אחראי למותם של שלושה לוחמי צה"ל: סרן ישראל יודקין וסמ"ר אליהו חיים אמסלם מגדוד נצח יהודה, ורס"ל סאלם אלכרישאת, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה. השלושה נהרגו מאש צלפים.

על פי צה"ל, המחבל אחמד חסן סלמי אלסוארכה חוסל "לאחר מעקב ממושך, ולאחר שזוהה על ידי לוחמי יחידת האיסוף 414. טרם התקיפה נעשו פעולות כדי למנוע פגיעה באזרחים, ולא נפגעו אזרחים".

תגיות:חיסול ממוקדדרום לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה