חדשות בריאות

לא רק בקיץ: בכל חודש מתגלים בישראל כ-167 חולים בסרטן העור

לאור הנתונים עליהם מדווחת האגודה למלחמה בסרטן, הוחלט כי מאות מרפאות בארץ, בכל קופות החולים, יציעו בשבוע הבא בדיקות חינם. זאת, לרגל שבוע המודעות הלאומי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בכל חודש מתגלים בישראל כ-167 מיקרים של סרטן העור. כך דיווחה היום (חמישי) האגודה למלחמה בסרטן, בהתבסס על נתונים שהועברו מבתי חולים וקופות החולים.

אי לכך, מאות מרפאות בכל קופות החולים ברחבי הארץ יציעו בדיקות חינם לרגל שבוע המודעות הלאומי לסרטן העור, שנערך בכל שנה ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן. הבדיקות ייעשו בשיתוף קופות החולים כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית. תושבים מפונים מביתם, יבדקו במרפאה חינמית סמוך למקום שהותם הנוכחי.

המבצע יערך השנה בין יום שני ה- 24.6.24 ועד (כולל) יום ראשון ה-30.6.24, ויכלול גם אפשרות לרכוש בהנחה ניכרת, מסנני קרינה בבתי המרקחת של קופות החולים.

הציבור הרחב יוכל להיבדק בחינם על ידי רופאי עור וכירורגים פלסטיים, לצורך אבחון מוקדם של סרטן העור שבכוחו להציל חיים. באגודה למלחמה בסרטן ציינו כי "הודות למבצע הלאומי ולמודעות הציבורית במהלך כל השנה, שיעורי ההצלחה של הגילוי המוקדם בישראל הוא מהגבוהים בעולם, עובדה המאפשרת עליה בסיכויי הריפוי וירידה דרמטית בתמותה".

על פי האגודה למלחמה בסרטן, בשנת 2023 אובחנו בישראל כ-2,000 נשים וגברים עם מלנומה ממאירה של העור. כ-60% מהחולים הם גברים וכ-40% הן נשים.

באגודה הוסיפו כי בהשוואה בינלאומית, בסדר יורד מהמדינה עם השיעור הגבוה ביותר לנמוך ביותר, בשנת 2020 ניצבה ישראל במקום ה-23 מקרב 30 המדינות עם מספר מקרים למאה אלף תושבים. בנוסף, היא במקום האחרון מקרב 30 המדינות בשיעורי התמותה.

משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן מסר כי: "לצד האיום הביטחוני, אנחנו ממשיכים להילחם גם בסרטן העור. בכל חודש מתגלים בישראל כ-167 נשים וגברים עם מלנומה. בכ- 92% מהמקרים מדובר על אבחון בשלב מוקדם מאוד, וזה הודות למבצעים השנתיים שלנו עם קופות החולים והפעילות להעלאת המודעות לאורך השנה. לצד חשיבותו הדרמטית של הגילוי המוקדם אשר מפחית תמותה, חיוני עוד יותר למנוע מראש את המחלה. אני מפציר בנשים ובגברים לצמצם את החשיפה. חכמים בשמש הוא מסר מציל חיים גם לאנשים מבוגרים ולא רק לילדים".

על פי מומחי האגודה למלחמה בסרטן, אנשים שמתוקף עיסוקם או תחביבם נחשפים לשמש לזמן ממושך כמו ימאים, חקלאים, גולשים, שחיינים או מי שעוסק בספורט ימי אחר או עובד בחוץ וחשוף לקרינת השמש, נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בסרטן עור.

בקבוצת סיכון לחלות בסרטן העור נמצאים אנשים בעלי מספר רב של שומות, אנשים בעלי עור, שיער ועיניים בהירים, ובעלי נמשים, אנשים שעורם נצרב בקלות בשמש, או שאינו משתזף כלל, מי שבמשפחתו קרובים בעלי נקודות חן מרובות, או כאלו שחלו בסרטן העור, מי שסבל מכוויות שמש מרובות, בעיקר בילדות, אנשים הנוטלים תרופות המדכאות את מערכת החיסון או הסובלים ממחלות המחלישות אותה ואנשים הנוטלים תרופות המגבירות את רגישות העור לקרינת השמש.

תגיות:נתוניםהאגודה למלחמה בסרטןשבוע המודעות לסרטן העור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה