חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: "ישראל מעבירה ציוד צפונה, ההערכה היא כי תתקוף בלבנון"

גורמים בממשלה אמריקני צוטטו: "נכנסים לתקופה מסוכנת". מטוסי קרב ביצעו מספר תקיפות בדרום לבנון

כוחות בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)כוחות בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)
אא

רשת CNN דיווחה הערב, תוך שהיא מצטטת גורמים בממשל ביידן בעילום שם, שארה"ב מזהה אפשרות שישראל תפלוש ללבנון. אותם גורמים ציינו כי האזור נכנס "לתקופה מסוכנת" וכי ישראל העבירה ציוד חיוני צפונה, דבר העשוי להצביע על הכנה למתקפה רחבה על חיזבאללה.

כמו כן, בדיווח צוין כי גורמים אמריקנים הוסיפו כי בארה"ב חוששים שמערכת ההגנה האווירית של ישראל - כולל כיפת ברזל - לא תוכל לעמוד מול "ארסנל הטילים והכטב"מים העצום" של חיזבאללה. גורם אמריקני נוסף אמר ל-CNN כי במקרה שתפרוץ מלחמה רחבה, הסיוע שישראל תזדקק לו יותר מכל הוא בחידוש מלאי כיפת ברזל. הגורם הבהיר שארה"ב תספק סיוע שכזה.

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, לפי הדיווח, אמר בסבב הפגישות האחרון שלו במזרח התיכון כי נראה שישראל מתכוונת לפלוש ללבנון וכי "הישראלים נראים רציניים מאוד לגבי זה". המטרה הישראלית היא לדחוק את חיזבאללה הרחק מהגבול, כדי ליצור אזור חיץ שיאפשר לעשרות אלפי מפוני הצפון לשוב לבתיהם.

הערב אישר דובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום שני מחסני אמצעי לחימה של ארגון הטרור הלבנוני במרחבים חולא ותלוסה, לצד מבנים צבאיים ותשתית טרור של הארגון במרחבים מיס א-ג'בל, עיתרון ויארון שבדרום לבנון.

פגישה אסטרטגית בארה"ב, נתניהו: מוכן לספוג התקפות אישיות העיקר שנקבל נשק"

השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי, קיימו היום בבית הלבן פגישה אסטרטגית עם היועץ לביטחון לאומי, ג'ו סאליבן. על פי דיווח בארה"ב, פגישות נוספות שנקבעו לשניים נדחו בשלב זה, בעקבות כעס שהביעו גורמים בממשל על ראש הממשלה בנימין נתניהו שהביע ביקורת על הממשל.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם שלשום הצהרה לפיה הוא דורש מהאמריקנים שלא לעכב את משלוחי הנשק, עליהם ישראל כבר שילמה, והוסיף כי על הממשל האמריקני לאפשר לישראל "לסיים את העבודה". גורמים בבית הלבן פרסמו גינוים וביקורות על נתניהו ובלינקן הודיע כי סוגיית עיכובי המשלוחים נבחנת, על רקע התקיפה ברפיח.

הערב, לאחר שממשל ביידן הביע כאמור ביקורת על טענתו, נתניהו הצהיר כי "אני מוכן לספוג התקפות אישיות, ובלבד שישראל תקבל מארה"ב את התחמושת שהיא זקוקה לה במלחמה על קיומה".

תגיות:ארצות הבריתגבול הצפוןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה