חדשות בארץ

נתניהו: "חלה האטה באספקת הנשק מארה"ב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בריאיון לאתר אמריקני גם ל"יום שאחרי" בעזה: "צריך פירוז וממשל אזרחי". אנתוני בלינקן לראש המל"ל: "להימנע מהסלמה בצפון"

נתניהו, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)נתניהו, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שישי) לעיכובים במשלוחי הנשק מארה"ב לישראל, בתגובה לטענות של גורמים בממשל ביידן, לפיהן אין עיכוב, להוציא משלוח אחד שנבחן, עקב החשש משימוש בנשק במבצע ברפיח.

בריאיון שהעניק ראש הממשלה לאתר החדשות האמריקני "פאנצ'בול ניוז", הדגיש נתניהו כי "חלה האטה גדולה באספקת התחמושת והנשק החשובים. אני לא מדבר על מטוסי F-35 או F-16 שמיועדים לשנים קדימה. אני מדבר על מה שצריך עכשיו גם כדי לנצח את המלחמה בעזה במהירות, וגם להימנע ממלחמה בלבנון".

בארה"ב הביעו כעס על ראש הממשלה על פרסום הסרטון השבוע שבו טען כי "כדי לעשות את העבודה מהר", על ארה"ב לא לעכב את משלוחי הנשק. ביריאון היום הגיב על כך נתניהו: "הרגשתי ששידור הסרטון הזה הכרחי לחלוטין אחרי חודשים של שיחות שקטות שלא פתרו את הבעיה".

נתניהו התייחס גם ל"יום שאחרי" המלחמה ברצועת עזה, ואמר: "אני חושב שנצטרך לעשות פירוז ממושך, שרק ישראל יכולה לעשות, נגד המאמץ להחייאת הטרור. אני חושב שיצטרך להיות שם ממשל אזרחי, שינהל לא רק את הפצת הסיוע ההומניטרי, אלא גם את המנהל האזרחי. זה צריך להיעשות, ולדעתי יעשה באופן הטוב ביותר בשיתוף פעולה של נתינת חסות ערבית וסיוע בין-ערבי, ובסיוע של מדינות ערביות".

הוא הוסיף כי "הדבר השלישי יהיה ללא ספק איזשהו תהליך דרדיקליזציה שיתחיל בבתי הספר ובמסגדים כדי ללמד את האנשים האלה עתיד שונה מזה של השמדת ישראל והרג כל יהודי על הפלנטה. הצעד הרביעי יהיה שיקום, שייעשה ברובו, לדעתי, על ידי הקהילה הבינלאומית".

בלינקן לראש המל"ל ולשר דרמר: "חשוב להימנע מהסלמה נוספת בלבנון"

סוכנות רויטרס דיווחה כי בפגישתו בוושינגטון עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן "הדגיש את החשיבות של הימנעות מהסלמה נוספת בלבנון והשגת פתרון דיפלומטי". מחלקת המדינה האמריקנית אישרה את תוכן הנאמר בדיווח.

עוד נמסר כי בלינקן הדגיש את הצורך "לנקוט צעדים נוספים להכנסת סיוע הומניטרי לעזה, ולתכנן את היום שאחרי המלחמה מבחינת ממשל וביטחון ברצועה ושיקומה".

תגיות:בנימין נתניהומשלוחי נשק מארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה