חדשות בארץ

חדשות השבת: ישראלי נרצח בקלקיליה; 2 נשים נפטרו על פי החשד מקדחת הנילוס

צה"ל תקף מבנה מבצעי של חמאס בעזה, הפלסטינים דיווחו כי יעד החיסול היה ראש אגף המבצעים בארגון הטרור. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שוב יוצא נגד בישראל

אא

פיגוע בקלקיליה: ישראלי נרצח ביריות - תושב מרכז הארץ, כבן 60, נרצח היום (שבת) ביריות במרכז קלקיליה. הפיגוע ארע פחות מ-48 שעות לאחר הרצחו של יהודי נוסף, בן 70, ביום חמישי, בכניסה לעיר הפלסטינית.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי הנרצח נכנס לעיר לטפל ברכבו ורכש מזון, וכשהיה בדרכו לצאת מהאזור נורה מספר פעמים במכוניתו. הוא פונה על ידי מקומיים לבית חולים פלסטיני, אשר טיפל בו עד שמנגנוני הביטחון של הרשות העבירו אותו לידי צה"ל. הכוח המחלץ חבר למד"א, אך לצוות הרפואי לא נותר אלא לקבוע מוות. כוחות גדולים של צה"ל פועלים מאז הבוקר בקלקיליה.

צה"ל ניסה לחסל בכיר חמאס בעזה - מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חמאס בעיר עזה, בו על פי ההערכה שהה מספר 4 בארגון, ראאד סעד, ראש אגף המבצעים של כלל ארגון הטרור ומח"ט העיר עזה. על פי ההערכה הראשונית הוא אכן נפגע בתקיפה. הפלסטינים דיווחו על מותם של עשרות בני אדם ששהו במבנה שהותקף. צה"ל אישר את דבר התקיפה, מבלי לציין מי היה יעד החיסול.

חשש: נפטרו שתי נשים שנדבקו בנגיף קדחת הנילוס - שתי נשים בנות יותר מ-80, תושבות פתח תקווה וראש העין, נפטרו בבית החולים בילינסון. הצוות הרפואי דיווח למשרד הבריאות שמותן נגרם על פי החשד מהדבקות בנגיף קדחת הנילוס. תוצאות סופיות של המעבדה טרם התקבלו, אך בבית החולים מעריכים שהסבירות לכך גבוהה.

אתמול עדכן משרד הבריאות כי 19 ישראלים אובחנו מתחילת מאי עם קדחת מערב הנילוס, מהם 17 אושפזו ושלושה עדיין מונשמים.

הותר לפרסום באופן חלקי: נעצר קצין מילואים, בחשד למעורבות בפרשייה ביטחונית -המשטרה התירה לפרסום כי נחקרת פרשיה ביטחונית-פלילית, בשיתוף צה"ל והשב"כ. החקירה החלה לפני כחודש וחצי ואתמול נעצר קצין במילואים, והחשדות לגביו נוגעים לשירותו הצבאי, בתפקיד רגיש. במסגרת החקירה נגבו עדויות ממעורבים נוספים, שלא נעצרו. על יתר הפרטים הוטל צו איסור פרסום.

ארה"ב הבטיחה לסייע לישראל במקרה של מלחמה כוללת - ראש המל"ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, שקיימו שלשום ואתמול סדרת פגישות עם גורמים ביטחוניים בארה"ב ועם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, קיבלו הבטחה שארה"ב תסייע לישראל, במקרה של מלחמה רחבה.

על פי רשת ה-CNN הממשל האמריקני יעביר לישראל את כל הסיוע הביטחוני שהיא צריכה. עם זאת, בארה"ב קראו לנסות למצות את כל הדרכים הדיפלומטיות כדי למנוע הסלמה בצפון הארץ.

מזכ"ל האו"ם מזהיר מ"קטסטרופה" בלבנון - אנטוניו גוטרש התבטא אתמול פעמיים נגד ישראל,  והזהיר בין השאר מהפיכת לבנון ל"עזה נוספת", כלשונו. מזכ"ל האו"ם הוסיף: "אנשי יוניפי"ל מנסים להרגיע את המצב. מהלך פזיז אחד, חישוב שגוי אחד, יכול לעורר קטסטרופה הרבה מעבר לגבול, ולמען האמת - מעבר לכל דמיון. תושבי האזור ואנשי העולם לא יכולים להרשות לעצמם שלבנון תהפוך לעזה נוספת".

גוטרש התייחס גם למצב בעזה, תוך שהוא מציין כי ישראל, "ככוח כובש, חייבת להשיב את החוק והסדר כך שתתאפשר זרימת הסיוע לאוכלוסייה. רוב המשאיות עם סיוע הומניטרי ברצועה נבזזות. ישראל מונעת מהאו"ם להשתמש במשטרה פלסטינית אזרחית לאבטחת הסיוע. יש כאוס מוחלט בעזה, ואין שום סמכות בשטח". בשום שלב המזכ"ל לא התייחס להוכחות שסיפק צה"ל, שמחבלי חמאס הם הבוזזים את הסיוע ופוגעים באוכלוסייה.

ארמניה הודיעה על הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית - ממשלת ארמניה, שבאחרונה הידקה את יחסיה עם איראן, הודיעה אתמול על הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. בכך היא הצטרפה לאירלנד, נורבגיה, ספרד וסלובניה, שהודיעו על כך בחודש האחרון. בתגובה להחלטה הארמנית, משרד החוץ הישראלי פרסם תגובה: "משרד החוץ זימן את שגריר ארמניה בישראל לשיחת נזיפה חמורה". בישראל בוחנים מידע לפיו גם בלגיה ומלטה יצהירו על הכרה במדינה פלסטינית בשבועות הקרובים.

מזג האוויר: סיכוי לטפוף קל בצפון - מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם טמפרטורות ממוצעות לתקופה. עד הצהריים בצפון הארץ ייתכן גשם מקומי קל, במרכז הארץ ייתכן טפטוף. ביום שני תחול עליה קלה בטמפרטורות. יעשה חם מהרגיל לעונה בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף.

תגיות:קדחת הנילוססיכום חדשות השבתחיסול ממוקד בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה