חדשות בארץ

צה"ל פעל בעזה: בוצע ניסיון לחסל את מספר 4 בחמאס

ראאד סעד, ראש אגף המבצעים של ארגון הטרור, המשמש גם כמפקד חטיבת חמאס בעזה, שהה במבנה שהותקף במחנה שאטי. חיל האוויר חיסל בכיר חמאס גם בלבנון

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל אישר כי תקף היום (שבת) שני מבנים צבאיים של חמאס במחנה שאטי שבמרחב העיר עזה. הפלסטינים דיווחו על עשרות נפגעים בתקיפות, וציינו כי מדובר בניסיון של צה"ל לחסל את ראאד סעד, ראש אגף המבצעים של חמאס, המשמש גם במפקד חטיבת עזה. סעד נחשב למספר ארבע בארגון, אחרי יחיא סינוואר, מוחמד דף ומרואן עיסא, שחוסל בחודש מרץ. לא נמסר אם סעד אכן נפגע בתקיפה. בחדשות 12 דווח כי בישראל מעריכים שהוא אכן חוסל.

סעד הוא כאמור חלק מצמרת הפיקוד של חמאס, ותואר בעבר כאחד מ"אנשי הצללים" של ארגון הטרור - בדומה למרואן עיסא, מספר 3 בחמאס - עזה שחוסל בחודש מרץ במחנה הפליטים נוסייראת.

ב-2021, במבצע "שומר החומות", דווח אז שסעד היה חלק מ"רביעיית המפקדים" שניהלו את הלחימה ממנהרות הטרור, לצד עיסא, וכמובן מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר וראש הזרוע הצבאית מוחמד דף.

כזכור, לפני מספר חודשים פעל צה"ל בבית החולים שיפא בעזה, חיסל עשרות מחבלים ונודע כי סעד הסתתר בבית החולים העזתי אך הצליח להימלט.

חיסול ממוקד בלבנון

צה"ל עדכן היום כי חיסל את אימן ע'טמה, פעיל טרור מרכזי בחמאס ובג'מעה האיסלאמית בלבנון. החיסול בוצע באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב הבקעא, כחמישים קילומטרים צפונית למטולה.

ע'טמה היה האחראי על אספקת אמצעי הלחימה עבור חמאס והג'מאעה האסלאמית בלבנון, ובקידום תשתיות טרור. מצה"ל נמסר כי "אימן ע'טמה חוסל בעקבות מעורבותו בקידום והוצאה לפועל של מתווה טרור כנגד ישראל בטווח הזמן המיידי, וכן מעורבותו בקידום פיגועי טרור נגד העורף הישראלי".

נמשכת הלחימה בעזה

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו מחבלים שזוהו על ידי לוחמי חטיבת אלכסנדרוני במרכז רצועת עזה. כמו כן, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסלו ברפיח כמה מחבלים בירי צלפים, והכווינו כלי טיס שחיסלו מחבלים נוספים. עוד נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקף אתר שיגור רקטות במרחב המסדרון שממנו בוצעו אתמול שיגורים לעבר הכוחות. לא היו נפגעים.

תגיות:חיסול ממוקדלבנוןשאטיראאד סעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה