חדשות בארץ

שר האנרגיה: "הסיכוי לתרחיש עלטה בישראל - נמוך מאוד"

שר האנרגיה אלי כהן הבהיר כי מדינת ישראל מייצרת חשמל ממגוון גדול של מקורות: "אין שום מקום להיות בפאניקה"

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

שר האנרגיה אלי כהן אמר הבוקר (ראשון) לרדיו 103FM כי הסיכוי לתרחיש עלטה בישראל – נמוך מאוד.

"ההסתברות לתרחיש עלטה שבו יותר מ-60% ממשקי הבית בישראל יהיו בהפסקות חשמל על פני מספר ימים היא נמוכה מאוד", אמר שר האנרגיה והבהיר כי מדינת ישראל מייצרת חשמל ממגוון גדול של מקורות.

"כמובן שמתקני האנרגיה מאוימים ואנחנו פועלים לפעול על מנת להגן עליהם", הוסיף כהן. "קיימנו הרבה מאוד דיונים, פעלנו למיגון, רכשנו מלאים עד הקצה. יש לנו בונקרים. אין שום מקום להיות בפאניקה".

"יש מגוון גדול של תרחישים. היינו בדיונים מסווגים. הסיכוי לתרחיש עלטה הוא נמוך מאוד. מ־7 באוקטובר משק האנרגיה מתפקד בצורה מלאה", הדגיש השר והזכיר כי אף גולדשטיין חזר בו מהדברים שהוא אמר.

בדבריו התייחס כהן לריאיון שהעניק מנכ"ל חברת נגה שאול גולדשטיין ביום חמישי האחרון, במהלכו אמר כי נסראללה יכול להפיל בקלות את רשת החשמל בישראל: "אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי אפשר יהיה לגור בישראל".

גולדשטיין הוסיף: "נסמוך על התושייה הישראלית. אנחנו מאומנים לעבוד באי. כשנכנסתי לתפקיד והתחלתי לחקור מה האיום האמיתי על משק החשמל, שאלתי – נגיד ופגע טיל במשק החשמל ויש הפסקת חשמל לשעה, שלוש שעות, 24 שעות, 48 שעות, 72 שעות ואילך. מה קורה במצב כזה לישראל? הקו התחתון הוא שאחרי 72 שעות – אי אפשר לגור בישראל. אנשים לא מבינים עד כמה החיים שלנו כאן תלויים בחשמל.

"יש לי 15 מפקחים ברחבי הארץ, אם יש הפסקת חשמל אז אחרי 5 שעות אין לי טלפון להתקשר אליו. נגיד שיקבל יונת דואר אחרי 12 שעות, אותו מפקח יגיע לתחנת דלק אבל אין דלק, אף תחנת דלק לא עובדת, בכל תחנה יש תור של 30 קילומטר לפחות, אם לא יותר מזה. אתה בודק את כל התשתיות שלנו - הסיבים האופטיים, הנמלים, ולא אכנס לדברים רגישים – אנחנו במצב לא טוב. אנו לא מוכנים למלחמה אמיתית. אנו חיים בעולם פנטזיונרי בעיניי", הוסיף גולדשטיין.

תגיות:שר האנרגיהעלטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה