פיתוח האישיות

אחת ולתמיד: טלפתיה – האם באמת יש כזה דבר? זה מה שהמדרש והמחקרים המדעיים חושפים

כולנו חווינו מדי פעם סיטואציות של טלפתיה. האם באמת קיים כזה דבר, או שמדובר בסך הכול בצירוף מקרים נחמד? מן הסודות הרוחניים הטמונים בכוחה של המחשבה

אא

כשנוגה היתה בת עשרים וחמש היא עברה להתגורר בעיר אחרת. היא הסתגלה יחסית בקלות לעיר החדשה ולשינויים הכרוכים במעבר עיר. יחד עם זאת, באופן טבעי, הקשרים שהיו לה עם חברותיה התנתקו אט-אט. העיר החדשה בה התגוררה היתה רחוקה משמעותית מעיר ילדותה, וקשרי החברות לא החזיקו מעמד לאורך זמן. נוגה הכירה חברות חדשות וסדר יומה היה גדוש בפעילות. לאחר מספר שנים, לקראת חג הפסח היא עשתה סדר יסודי בחדרה. במהלך הנקיונות היא מצאה אלבומים שזמן רב עבר מאז עיינה בהם. היא שקעה לתוך האלבומים ועברה מתמונה לתמונה. רגשי נוסטלגיה וגעגוע כלפי חברה טובה שהיתה לה בעיר ילדותה צפו ועלו. היא התבוננה בתמונות מטיולים וחוויות משותפות. היא וחברתה זו לא יצרו שום סוג של קשר זו עם זו כבר שלוש שנים.

ביום למחרת, בעוד נוגה הולכת למקום עבודתה כבכל יום שיגרתי, והנה על צג הטלפון היא רואה שאותה חברת ילדות מתקשרת אליה... צירוף מקרים? כנראה שלא.

הרב אליהו דלסר, מגדולי בעלי המוסר, כותב בספרו 'מכתב מאליהו': "ידוע בטבע שיש מקרים של העברת מחשבות בין שני בני אדם אשר קשר של חיבה מחברם. והתקשרות זו היא שלא בדרך החושים ומעל למקום ולזמן. באותה הבחינה פי כמה וכמה יש אפשרות של קשר רוחני והשפעה רוחנית מנפש אחת לחברתה".

המדרש מתאר את מציאות הטלפתיה הקיימת בין תאומים, בה תאום יכול להרגיש בכאב פיזי רק מעצם כך שתאומו סובל מכאב פיזי. כאשר ה' ממנה את משה רבנו להיות שליחו ולשחרר את העם העברי ממצרים, משה רבנו שואל את ה' מה ישיב לעם כאשר יישאל על ידם מי הוא אותו אלוקים אשר בשמו הוא נשלח, והקב"ה אומר למשה רבנו שיאמר לעם שאותו אלוקים הוא זה שירגיש אותם ויהיה איתם בצרתם לאורך הגלויות.

המדרש מבאר ומסביר: "מה התאומים הללו אם חושש אחד מהן בראשו חברו מרגיש, כך כביכול אמר הקב"ה: עמו אנכי בצרה". כלומר, המדרש ממשיל את הרגשת ה' בהרגשת תחושותיו של עם ישראל, להרגשת זוג תאומים. כאשר אחד מבין זוג תאומים חש כאב בראשו, כתוצאה מכך גם השני מרגיש כאב בראשו. וכך גם כאשר עם ישראל בצער, ה' מרגיש בצער.

הספר "מחשבה יוצרת מציאות"הספר "מחשבה יוצרת מציאות"

 

טלפתיה בתוך החומר?!

טלפתיה נראית כשייכת לבני האדם בלבד, אך היו ששאלו ותהו: האם טלפתיה קיימת גם בחומר?

בניסוי שנערך בשנת 1997 למניינם באוניברסיטת ז'נבה, שוויץ על ידי הפיזיקאי ניקולאס ג'יסין, לקחו פוטון (חלקיק יסוד), ופיצלו אותו לשני פוטונים נפרדים. כל פוטון נלקח לעיירה שונה, כך שהמרחק ביניהם עמד על אחד עשר קילומטר. כאשר במעבדה הפעילו גירוי על פוטון אחד, הפוטון השני הגיב לגירוי בדיוק באותה עת ובאותה צורה שבה הגיב הפוטון הראשון, למרות שהוא עצמו כלל לא נחשף לגירוי. הפוטון השני התאים את עצמו להתנהגות של הפוטון התאום שלו. למרות היפרדות הפוטונים והמרחק ביניהם, עדיין היה קיים קשר בין השניים.

ניסוי מדעי זה מדגים עקרון במכניקת הקוונטים הנקרא "שזירה קוונטית", האומר כי שני עצמים שהיו במקור אחד חייבים להיות בעלי התאמה בהתנהגותם, גם כאשר קיים ביניהם פער במרחב או בזמן. עקרון זה מסביר מדוע אנו נתקלים במקרים של טלפתיה דווקא אצל תאומים שהיו במקור אחד והתפצלו לשניים, או אצל בני זוג שהיו במקור נשמה אחת שפוצלה לחלק זכרי וחלק נקבי.

בין שתי ישויות, שהיו במקור אחת והתפצלו לשתיים, עדיין נותר קשר. למרות שהקשר הפיזי נותק, קיים קשר רוחני-אנרגטי בין השתיים.

אם ניקח את הידיעה הזו ונשליך אותה על האנושות ובריאת העולם, נבין משהו עוצמתי וגדול יותר.

אנו יודעים כי כל האנושות כולה כלולה באדם הראשון, שנשמתו היתה מורכבת מכל נשמות האנושות, כמו שכתב רבי חיים ויטל בספרו "שער הגלגולים" (הקדמה כג): "אמנם דע, כי כל הנשמות כולם היו כלולים באדם הראשון קודם שחטא... וכאשר חטא נשרו איבריו ממנו, שהם אותם הנשמות שהיו כלולות בו". לכן, גם לאחר שנשמתו של אדם הראשון התפצלה לנשמות באי עולם (לאחר חטא אדם הראשון), והאנושות מורכבת מישויות נפרדות, עדיין כל האנושות בעצם מקושרת.

כאשר אנו חושבים דבר מסוים על אדם אחר, זה יגיע אליו ברמה המטאפיזית.

מעבר לכך, כל בריאת העולם החלה במקורה מנקודה אחת בראשיתית שממנה החלה היווצרות העולם. כלומר במקור הכול בעצם אחד, ולכן הכול מחובר. כולנו מחוברים. כל הבריאה כולה מקושרת.

וכך כותב המלבי"ם, מפרשני המקרא, בספרו 'התורה והמצוה' על הסיבה הרוחנית והעמוקה למצוות "ואהבת לרעך כמוך": "שכל בני אדם קשורים כגוף אחד וכולם נבראו בצלם אלקים להשלים הצלם ודמות העליון שכולל כל נפשות בני אדם כולם, שכולם כאיש אחד וכגוף אחד המורכב מאיברים שונים".

ועוד כתב בספרו זה: "כבר נודע שכל העולמות הם מתאחדים... שכמו שכל אברי האדם מתאחדים להיות לאיש אחד, וכולם קשורים... כן כל המציאות והעולמות".  

מתוך הספר "מחשבה יוצרת מציאות – כוחה של מחשבה בהתבסס על מקורות ביהדות ומחקרים מדעיים, בליווי הדרכה לשיפור איכות חיינו והגשמת משאלות לבנו". לרכישת הספר היכנסו לאתר 'יפה נוף פלדהיים', או חייגו 1-599-581-581 שלוחה 9

תגיות:טלפתיהמחשבה יוצרת מציאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה