חדשות בארץ

"האמונה החזיקה אותי. אמרתי 'שמע ישראל'": אלמוג מאיר ג'אן מספר על 246 ימים בשבי

אלמוג מאיר ג'אן שחולץ משבי חמאס, סיפר כי התגעגע לחגים. "מה שהחזיק אותי זה האמונה", אמר

(קרדיט: באדיבות המשפחה)(קרדיט: באדיבות המשפחה)
אא

אל"מ במיל' הרב יואב אוקנין, רב בית החולים שיבא, סיפר בשיעור שמסר על המפגש עם אלמוג מאיר ג'אן, החטוף שחולץ מעזה.

הרב אוקנין סיפר כי לאחר שחרורו של אלמוג מאיר ג'אן, הוא ביקש לפגוש רב. כאשר נפגשו, אמר לו אלמוג: "אין לך מושג כמה אני שמח לפגוש רב". הרב סיפר: "הוא אומר את זה ובוכה, כמה דקות בוכה".

אלמוג סיפר לרב על תקופת השבי: "הייתי במקום הזה כשהייתי שם, חודשים רבים, התגעגעתי לפסח, לחנוכה, היינו שומעים ברדיו ויודעים שעכשיו ערב חג. התגעגעתי לסופגניות, התגעגעתי לחגים", ציטט הרב את אלמוג.

"מה שהחזיק אותי זו האמונה", הוסיף אלמוג. "אמרתי מה שאני יודע, אמרתי 'שמע ישראל', 'מודה אני', זה מה שאני ידוע, זה מה שאמרתי.

בתפילת שחרית לאחר השחרור חבש אלמוג כיפה מבר המצווה שלו ולפי החישוב של הרב, העלייה לתורה של אלמוג הייתה בשבת פרשת במדבר, "בשבת במדבר זה שבת החילוץ שלך, יש לך עוד שבת בר מצווה", אמר הרב לאלמוג.

ביום שישי דיבר אלמוג לראשונה בפומבי ואמר: "אני רוצה להגיד לכל עם ישראל תודה שקיבלתם אותי ככה חזרה, אתם כולכם מדהימים, כל המאבק וכל הטירוף הזה מאז שבאתי, החיבוק החם הזה שלא קיבלתי כל כך הרבה זמן".

עוד הוסיף אלמוג: "לצבא שלנו, שאני חייב לפרגן לו ולהגיד שזה הצבא הכי חזק שיש. באמת שאין לי מילים. דבר אחרון, אני רוצה להגיד לממשלה שלי - אני מתפלל כל יום שכל החטופים יחזרו. כמו שאני חזרתי אני רוצה שכולם יחזרו למשפחות שלהם, ושנחזור להיות מאוחדים ועם אחד".

אלמוג מאיר ג'אן, בן 22 מאור יהודה, נחטף ממסיבת הנובה באזור רעים, והוחזק בשבי חמאס במשך 246 ימים. הוא חולץ במבצע מורכב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל יחד עם נועה ארגמני (25), שלומי זיו (40), ואנדרי קוזלוב. המבצע הדרמטי התרחש בבוקר שבת קודש ב' בסיוון, כאשר צוותי החילוץ של הימ"מ נכנסו בו זמנית לשני הבניינים בהם הוחזקו החטופים, ובתוך שניות חיסלו את המחבלים והוציאו את החטופים מהבתים. אז חברו כוחות רבים של צה"ל למחלצים וסיפקו מעטפת הגנה. בשלב מסוים מחבלים ירו על אחד מכלי הרכב בו נסעו שלושה מהחטופים, הרכב נתקע, אולם במהירות כוחות גבעתי ושיריון חילצו את אנשי הימ"מ ואת החטופים, והעבירו אותם לכלי רכב של צה"ל. משם הוסעו כולם אל חוף הים הקרוב ופונו מעזה במסוקים.

הרב זמיר כהן - בלעדי האלוקים, איך התחילו החיים?

הוריו של אנדריי שחזר מהשבי: "האמונה החזיקה אותו"

"התפללתי כל יום”: נועה ארגמני מספרת על השבי בעזה

תגיות:שביאלמוג מאיר ג'אן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה