דיכאון וחרדות

הולכים לישון מאוחר? הנה מה שעלול לקרות לכם

מחקר חדש של אוניברסיטת סטנפורד מצביע על כך שאנשים שהולכים לישון בשעות מאוחרות במיוחד בלילה נמצאים בסיכון מוגבר לפתח בעיות נפשיות שונות, בהן דיכאון וחרדה, זאת לעומת אלו שהולכים לישון בשעה מוקדמת.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במהלך המחקר ניתחו החוקרים נתונים של יותר מ-73 אלף בני אדם מבוגרים בבריטניה. החוקרים בדקו את הנטייה לקום בשעה מוקדמת בבוקר או ללכת לישון בשעה מאוחרת בלילה, וכן את שעות השינה של הנבדקים. לאחר מכן השוו החוקרים את הנתונים לרמת הדיכאון, החרדה ובעיות נפשיות אחרות מהן סבלו משתתפי המחקר.

ממצאי המחקר הצביעו על כך כי משתתפי המחקר שנהגו ללכת לישון אחרי השעה 1 לפנות בוקר היו בסיכון מוגבר של 20%-40% לפתח בעיות נפשיות שונות, בהשוואה לאלו שהלכו לישון בשעה מוקדמת יותר. משתתפים שדיווחו כי הם ערים לאחר חצות, נמצאו בסיכון מוגבר להתנהגות אימפולסיבית ומזיקה.

גם יקיצה מוקדמת הוכחה כטובה לבריאות הנפש. אלו שהקיצו עם הזריחה נמצאו כבעלי בריאות הנפש הטובה ביותר, לעומת אלו שקמו בשעה מאוחרת יותר.

ג'יימי זייצר, פרופסור לפסיכיאטריה ומדעי ההתנהגות באוניברסיטת סטנפורד ואחד ממובילי המחקר, סיפר כי "מצאנו כי להיות ער מאוחר זה לא טוב לבריאות הנפשית. הנעלם הגדול הוא מדוע".

מחקרים רבים מצביעים על כך שלשינה איכותית ומספקת יש השפעה מכרעת על בריאות הגוף והנפש. ההמלצה הכללית היא לישון בין 7 ל-9 שעות בכל לילה. טווח זה נחשב אופטימלי עבור מרבית המבוגרים, ומסייע בשיפור תפקוד המוח, חיזוק מערכת החיסון, שיפור מצב הרוח ומניעת בעיות נפשיות ופיזיות. חשוב להקפיד על שגרה קבועה של שעות שינה כדי למקסם את היתרונות הבריאותיים ולשמור על אורח חיים בריא ומאוזן.

הרב זמיר כהן בשיחה קצרה ומרתקת על תופעת השינה:

תגיות:דיכאוןחרדותשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה