סלבס בהתחזקות

הזמר קובי פרץ: "זאת הסיבה שבגללה צריך להרבות באהבת חינם"

הזמר כתב משל אודות עני מצורע שהתגרד על קירות הארמון, והסביר מדוע עם ישראל נמשל למנורת זהב

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בפרשת השבוע, בהעלותך, למדנו על המנורה הטהורה במשכן, שהייתה עשויה כולה מזהב טהור. "וזה מעשה המנורה מקשה זהב עד ירכה עד פרחה מקשה היא", נכתב בפרשה. הזמר קובי פרץ מוסיף את דברי חז"ל, לפיהם "מנורת הזהב מסמלת את עם ישראל - שכולם צריכים להיות 'מאוחדים', מקשה אחת, כמו המנורה", ומוסיף לבאר את דברי הפרשה.

"'ויהי בישורון מלך בהתאסף ראשי עם יחד שבטי ישראל'", כותב פרץ. "מתי מלכו של עולם נמצא בתוך עם ישראל? בזמן שכולם 'יחד שבטי ישראל' מאוחדים ומלוכדים 'כאיש אחד בלב אחד'.

"על מעלת האחדות מסופר שפעם הגיע ליד ארמון המלך עני מצורע, שכל גופו היה מוכה שחין, והחל לגרד את גופו בקיר הארמון. למזלו באותה שעה הציץ המלך מחלון הארמון וראה אותו מתגרד בקיר הארמון ולכן מיד ציווה למשרתיו להביאו לפניו. וכשהגיע, שאלו המלך בכעס: מדוע הנך מתגרד ומלכלך לי את 'קיר הארמון'? כששמע העני את שאלתו, פשט את חולצתו והראה לו את גופו המצורע ומוכה השחין. כשראה המלך את גופו של העני, ריחם עליו ונתן לו סכום כסף גדול!  העני החל חיים חדשים, קנה דירה נאה וכלים נאים וכן בגדים הראויים לאדם עשיר.

"והנה שני חבריו העניים לא הבינו כיצד קרה הדבר שנתעשר, ולכן חקרו אותו. מנין לו הכסף? סיפר להם העני את סודו שנתעשר מאת המלך. לכן, החליטו שני העניים שגם הם רוצים שינוי בחיים ועל כן הלכו שניהם ליד הקיר של ארמון המלך והחלו להתגרד עליו. והנה שוב יצא המלך והבחין במחזה המוזר שנגלה לנגד עיניו ולכן ציוה מיד להביאם לפניו ושאלם לפשר מעשיהם? אף הם סיפרו לו על מצבם הקשה שהם עניים ומצורעים ולכן התגרדו בקיר הארמון. כששמע המלך את דבריהם ציוה לעבדיו להכותם 'מאה מלקות'. החלו העניים לבכות ולזעוק לרחמים אך המלך לא ריחם עליהם כלל.

"לאחר שקיבלו את המכות ניגשו השניים אל המלך ושאלוהו: מדוע הכית אותנו, והלוא לפני שבוע היה כאן חברנו וגירד את גופו וזכה לעושר רב? השיב להם המלך: אותו מצורע היה לבדו, ולכן לא היה מי שיגרד לו את הגב. אך אתם שני חברים, הייתם צריכים לגרד האחד לשני, ולכן כיון שאין אהבה ואחדות ביניכם ראויים אתם למלקות".

פרץ מוסיף כי מהמעשה אפשר ללמוד להרבות אהבה ואחווה בעם ישראל, כפי שנכתב, "ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם". הוא מוסיף כי "בזכות האחדות ואהבת חינם נזכה בקרוב לגאולה שלימה. אמן!".

תגיות:אהבת חינםקובי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה