חדשות בארץ

המודיעין הבריטי: נמל התעופה בביירות הפך למחסן הנשק המרכזי של חיזבאללה

על פי דיווח בתקשורת בבריטניה, ארגון הטרור אחסן במקום מאות טילים ארוכי טווח וחומר נפץ רב. עובד בנמל התעופה: "אם ישראל תפציץ כאן כולנו נמות"

הפיצוץ בביירות לפני ארבע שנים (צילום: Zaatari Lebanon/Flash90)הפיצוץ בביירות לפני ארבע שנים (צילום: Zaatari Lebanon/Flash90)
אא

עיתון "הטלגרף" הבריטי חשף היום (ראשון), תוך שהוא מסתמך על מקורות במודיעין הבריטי, כי חיזבאללה אחסן כמויות גדולות של כלי נשק איראניים, בהם טילים וחומר נפץ, בנמל התעופה המרכזי בביירות.

בין היתר המאגר כולל טילי פלק, טילי קרקע-קרקע פתח 110 לטווח קצר, טילים בליסטיים וכן טילי M-600 לטווח שיכול להגיע גם ל-320 קילומטרים. אמצעי הלחימה, לפי הדיווח, הגיע בטיסות מאיראן. בנמל יש גם מחסנים השייכים לחיזבאללה ובתוכם טילי קורנט נגד טנקים, רקטות בורקאן וכן חומר נפץ מסוג RDX.

עובד בנמל התעופה הביע בפני ה"טלגרף" את החשש מתקיפה ישראלית במקום: "מתקפה על נמל התעופה או פיצוץ במקום עלולים לגרום לנזק משמעותי. אם ישראל תתקוף כולנו נמות. ביירות תהיה מנותקת מהעולם, שלא לדבר על מספר הנפגעים והנזק".

כזכור, באוגוסט 2020 ארע פיצוץ עז במקום. כבר אז העולו טענות שחיזבאללה אחסן בנמל כמויות אדירות של חומרי נפץ אולם מעולם לא פורסמו מסקנות החקירה.

רסאן חאסבאני, סגן ראש הממשלה לשעבר וחבר הפרלמנט מטעם מפלגת "הכוחות הלבנוניים", אמר כי השליטה של ​​חיזבאללה בנמל התעופה מעוררת דאגה בלבנון. הוא קרא לבצע "הערכת סיכונים בנמל התעופה" בשל חשש מהישנות האסון ב-2020. "קשה מאוד לדעת מי יכול לנקוט בפעולה", אמר. "בפעם האחרונה שהממשלה ניסתה לפעולה בנושא ב-2008, הייתה תגובה אלימה של חיזבאללה שכן האזור סביב לנמל התעופה נמצא בשליטתו".

תגיות:נמל תעופה ביירותאחסון נשקחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה