חדשות בריאות

3 חולים בקדחת הנילוס הגיעו לוולפסון ואיכילוב – עלייה גם במספר חולי הקורונה

משרד הבריאות עדכן כי מאז תחילת חודש מאי הגיע ל-22 מספר המאושפזים שנדבקו בנגיף המועבר על ידי יתושים. עלה מספר המאושפזים בגלל קורונה, מצבם של 13 מוגדר קשה

בדיקת קורונה ביתית (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)בדיקת קורונה ביתית (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

המרכז הרפואי וולפסון בחולון עדכן הערב (ראשון) על אשפוזו של חולה מאומת בקדחת הנילוס. מצבו של החולה, בשנות ה-60 לחייו, מוגדר כבינוני והוא נמצא תחת השגחה. בנוסף, שני בני אדם נוספים החשודים שנדבקו בקדחת הגיעו לבית החולים איכילוב בתל אביב. מצבם קל עד בינוני.

כזכור, בסוף השבוע נפטרו שתי נשים שנדבקו בנגיף. השתיים, בנות יותר מ-80, תושבות פתח תקווה וראש העין, נפטרו בבית החולים בילינסון. המרכז הרפואי עדכן הערב כי תוצאות המעבדה, שהתקבלו מהמעבדה המרכזית, אישרו קדחת הנילוס המערבי על כל חמשת המקרים שאותרו בבית החולים, ובכללן שתי המטופלות שנפטרו במהלך סוף השבוע. בבית החולים מאושפז כעת מטופל אחד עם קדחת הנילוס המערבי, מצבו יציב".

משרד הבריאות עדכן כי 22 ישראלים אובחנו מתחילת מאי עם קדחת הנילוס, שלושה עדיין מונשמים.

הרופאים חזרו על המלצתם מהאזרחים לטפל במקורות מים עומדים בחצרות הבתים וכן להשתמש בתכשירים דוחי יתושים.

עלייה במספר חולי הקורונה

המרכז הרפואי רמב"ם עדכן כי גבר בשנות ה-70 לחייו ואישה בשנות ה-60 לחייה מאושפזים במצב קשה עם סיבוכי נגיף הקורונה. השניים מטופלים בטיפול נמרץ נשימתי במרכז הרפואי, כאשר הגבר, שמצבו מוגדר קשה יותר, מחובר למכשיר אקמו (ECMO), התומך בפעילות הלב והריאה. לדברי ד"ר אסף מילר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי ברמב"ם, מדובר בנתון חריג יחסית לתקופה האחרונה, אם כי "עדיין מוקדם להסיק מכך לגבי מגמות שונות".

מתחילת החודש אובחנו ברחבי הארץ 39 חולי קורונה מדי יום, ובשבוע שעבר אובחנו 77 מאומתים מדי יום. מספר החולים שמצבם קשה הוא 14. להוציא אחד, כל היתר מונשמים. סך המאושפזים עם הנגיף הגיע היום ל-70. ברחבי הארץ ישנם 706 חולי קורונה. במהלך החודש נפטרה מהנגיף אישה בשנות ה-80 לחייה ובחודש שעבר נפטרו ארבעה חולים.

תגיות:קדחת הנילוסקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה