חדשות בארץ

הממשלה אישרה: מנות וגוש חלב הוכנסו לרשימת היישובים שתושביהם זכאים לפינוי

מנות לא הוכנסה עד היום לרשימה למרות בגלל שהוא עומד בתקן שנקבע למרחק ישובים מהגבול. גוש חלב לא נכללה בטעות, שתוקנה היום. הממשלה אישרה בנוסף את העלאת גיל הפטור ממילואים

גוש חלב (Moshe Shai/FLASH90)גוש חלב (Moshe Shai/FLASH90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את עדכון רשימת היישובים הנמצאים בטווח של 2-5 ק"מ מהגבול הצפוני וכללה בתוכם את היישובים: גוש חלב (ג'יש) ומנות. זאת, במסגרת תוכנית הפעולה הלאומית לביצוע פינוי אוכלוסייה בגזרת הצפון.

המושב מנות מרוחק מהגדר הצפונית 5.2 קילומטרים ולא פונה, ובשל אותם 200 מטרים לא נכנס לתוכנית. מאז ההסלמה בצפון נשמעו בו אזעקות, האחרונה היום. תושבים דיווחו בעת האחרונה שהעסקים סגורים, אין מסגרות חינוך ואפילו לא מכולת. היישוב מונה כ-550 תושבים ובחודש נובמבר הוגשה בקשתם הראשונה לאפשר להם להתפנות ולקבל את הסיוע מהמדינה.

גוש חלב, בו כ-3,300 תושבים, לא נכלל בתוכנית בגלל טעות, למרות שהוא מרוחק כשלושה קילומטרים מהגבול והיישוב ספג מספר פעמים רקטות. החלטת הממשלה תאפשר כעת ליישובים ותושביהם ליהנות מההטבות בתוכנית "צפונה". .

הממשלה אישרה להאריך את העלאת גיל הפטור ללוחמי מילואים

הממשלה אישרה היום גם את הצעת משרד הביטחון להארכת העלאת גיל הפטור ללוחמי המילואים. על פיה, איש מילואים שאינו קצין ישרת עד גיל 41 במקום גיל 40 - וקצינים ישרתו עד גיל 46 במקום 45. השרים בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק נמנעו, ושר התיירות חיים כץ התנגד.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:גוש חלבמנותרשימת פינוי יישובים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה