חדשות בארץ

סקר בארה"ב: עלייה בתחושת השייכות בקרב יהודים

ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה דיווח כי מעל 40 אחוז מהיהודים בארה"ב מרגישים שייכות גדולה יותר ליהדות. העלייה נרשמה לאור אירועי הטבח בשמחת תורה. 23 אחוז החלו השתתפות בשיעור תורה

יהודים אמריקניים מביעים תמיכה בישראל (צילום: Shay Shohat/Flash90)יהודים אמריקניים מביעים תמיכה בישראל (צילום: Shay Shohat/Flash90)
אא

ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה דיווח כי מעל 40 אחוז מהיהודים בארה"ב מרגישים שייכות גדולה יותר ליהדות, מאז טבח שמחת תורה. כך דווח היום (ראשון) ב"ישראל היום".

הסקר נערך לאור פרוץ מלחמת חרבות ברזל, התגברות האנטישמיות בארה"ב והמשך המחאות האנטי ישראליות הנרחבות בקמפוסים האמריקניים.

על פי הנתונים, 83 אחוז מהיהודים בארה"ב הגדירו את עצמם בעבר כ"רק מעט", "לא מאוד" או "כלל לא מעורבים" בחיים היהודיים. אך מאז ה-7 באוקטובר, 43 אחוז מהיהודים הביעו עניין בהגדלת המעורבות שלהם בחיי הקהילה היהודית, ו-23 אחוז החלו השתתפות בשיעור תורה והגעה לבית הכנסת בשבת. 37 אחוז מהמשיבים בסקר אמרו שהם יהיו פתוחים להצטרף לבתי כנסת עכשיו.

בקרב הצעירים, שדיווחו בסקר כי הם חווים את האנטישמיות הגדולה ביותר, 29 אחוז מהם אמרו שהם ראו או חוו אנטישמיות באופן אישי, ו-82 אחוז ראו או חוו אותה באינטרנט. בהשוואה אליהם, כ-20 אחוז מהיהודים בני 35 ומעלה חוו אנטישמיות באופן אישי ו-73 אחוז חוו אותה ברשת.

39 אחז מההורים היהודים ציינו בסקר שבעקבות העלייה באנטישמיות הם עשויים לשקול מחדש אם לשלוח את ילדיהם לתוכניות חינוכיות או למחנות קיץ. 38 אחוז מהם הודיעו כי יעבירו את הילדים מבית ספר אמריקני לבתי ספר יהודיים.

תגיות:ארגון הפדרציות היהודיותסקר בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה