חדשות בריאות

"למרוח חומר נגד יתושים": כל הדרכים להימנע מהידבקות בקדחת הנילוס

בעקבות מותן של שתי נשים בבית החולים בבילינסון והגידול במספר החולים המאומתים לקדחת הנילוס המערבית, מומחים מסבירים כי "אין חיסון כרגע. אנחנו עוקבים אחרי זה, אבל זה חלק מההתחממות הגלובלית"

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

"צריך לעשות בדיקות. רוב האנשים שיש להם תסמינים זה חולף בפחות ממאית מהמקרים. מה שאנחנו רואים חריג השנה וזה שפשוט קדחת הנילוס התחילה יותר מוקדם וזה בגלל מזג האוויר. זה בגלל החום והלחות ככל הנראה". כך אומרת ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, מומחית ברפואה פנימית.

במהלך ראיון ל-103FM אמרה פרייס כי "צריך להיות עם תכשירים מפני יתושים ובעיקר לשים לב. אין חיסון כרגע. אני לא מוטרדת, אנחנו עוקבים אחרי זה, אבל זה חלק מההתחממות הגלובלית".

אלרעי פרייס אמרה את הדברים לאחר שאתמול (ראשון) נמסר כי שתי נשים נפטרו בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, ככל הנראה כתוצאה מהידבקות בקדחת הנילוס המערבי. נכון להבוקר, ישנם שמונה חולים מאומתים ומאושפזים בישראל, שניים מהם במצב קשה.

ד"ר ערן קופל, רופא מומחה בריאות הציבור וסגן מנהלת רפואית מחוז ירושלים שפלה במכבי שירותי בריאות, אמר לאתר וואלה כי "מדובר על מחלה ויראלית עם חום נמוך, כאבי בטן וכאבי ראש - וגם זה לא תמיד קורה. זו מחלה ויראלית שיכולה להיות גם ללא סימנים. אצל אנשים עם מערכת חיסון תקינה ללא מחלות רקע מיוחדות - זו אפילו לא מחלה שתאובחן והאדם לא ידע שנחשף". הוא הוסיף כי האוכלוסיה שנמצאת בסיכון גבוה יותר היא זו שיותר נוטה לחלות בצורה קשה, כמו בגיל המבוגר, אנשים עם מחלות רקע כרוניות, אלה שנתונים לפתח מחלות שפוגעות במערכת החיסון וכדומה.

הנגיף עובר על ידי עקיצות יתושים. נשאים מעבירים אותו הלאה, דרך המקום בו הוא קינן, בעיקר דרך ציפורים ובעלי כנף. ד"ר קופל הסביר כי "במצב כמו השנה שאנחנו רואים שההדבקה התחילה מוקדם, יהיו הסיבות אשר יהיו, אנחנו כבר מדברים על עונה עם יותר מקרים מאובחנים ומקרי קצה של המקרים הקשים יותר. במקרים כאלה צריך להשתמש בהגנה האישית של בני האדם, וכאן מדובר בהגנה רגילה נגד יתושים".

"הדבר הכי חשוב הוא להתמרח בעיקר אחר הצהריים עם השקיעה והחשכה - אלה שעות הפעילות של היתושים, ולכן כדאי להשקיע שם. בשכונות יותר פרבריות וקרובות למאגרי מים, בשכונות עם אתרי בנייה חשוב לפנות לרשות המקומית בכל זמן, ובתוך הבית למגן עם רשתות".

תגיות:יתושיםקדחת הנילוסד"ר שרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה