חדשות בארץ

משפחות שכולות תובעות צדק: תביעה נגד אונר"א על פשעים נגד האנושות

משפחות הנפגעים בתביעה היסטורית נגד אונר"א: אפשרה לחמאס לבצע את הטבח הנורא שכלל פשעים נגד האנושות

אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

תביעת ענק נגד אונר"א: כ-100 ישראלים שנפגעו בטבח חמאס בשמחת תורה או איבדו את קרוביהם יגישו היום (שני) תביעה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק נגד ארגון אונר"א - כך דווח בכאן חדשות. לדבריהם, אונר"א אפשרה לחמאס לבצע את הטבח הנורא שכלל פשעים נגד האנושות.

מגישי התביעה טוענים כי במשך שנים הפעילה אונר"א מערך של הלבנת כספים, אשר גרם לכך שחלק מכספי הסיוע שהועברו לרצועת עזה הגיעו לידי ארגון הטרור, במקום לתושבים שהיו זקוקים לעזרה.

בנוסף, טוענים נפגעי הטבח כי אונר"א אפשרה לחמאס לחפור מנהרות ולהקים מרכזי פיקוד מתחת למתקנים של הארגון, וכי עובדים של אונר"א השתתפו בהתקפת הפתע בשמחת תורה.

התביעה תוגש בניו יורק, שם שוכנים משרדי מטה הארגון ובהם המנהלים, אשר היו אחראים לפעולותיו.

אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם, אמורה לספק קורת גג, בריאות וחינוך לפלסטינים. תחת זאת קיימות עדויות והוכחות רבות המצביעות על שיתוף פעולה לכאורה בין מספר עובדי אונר"א לבין פעילות הטרור של חמאס. חלק מאנשי הארגון השתתפו באופן ישיר בטבח בשמחת תורה ובלחימה נגד צה"ל. אחרים היללו את הטבח.

ישראל טוענת שנעשה שימוש במתקנים ובכלי רכב של אונר"א לצורך ביצוע המתקפה. הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי מקורות מודיעין ישראלים מעריכים שכ־1,200 מעובדי אונר"א ברצועת עזה חברים בחמאס או בג'יהאד האסלאמי. ישראל הציגה ראיות על פיהן שלפחות 12 מעובדי הארגון השתתפו בטבח, ביניהן הקלטות וצילומים של מספר עובדי אונר"א משתתפים בהרס ובאלימות ביום המתקפה. בסרטונים נראה עובד של הארגון חוטף גופת אזרח ישראלי מקיבוץ בארי, חטוף שהוחזק בבית של עובד הארגון, ומצבורי נשק ואמצעי לחימה בבתי ספר שהוא מפעיל.

תגיות:משפחות שכולותאונר"אמתקפת חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה