חדשות בעולם

"יהודים לא היו עושים זאת": אלימות קשה מחוץ לבית כנסת בלוס אנג'לס

עשרות מפגינים פרו-פלסטינים תקפו יהודים באזור בית הכנסת "הדס תורה", עם דגלי פלסטין. בקהילה היהודית טוענים שביידן לא עושה מספיק: "צונמי של שנאה נגד קהילות יהודיות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עוד תקרית אנטישמית חמורה בארצות הברית: מפגינים פרו-פלסטיניים תקפו אמש (ראשון) באלימות קשה יהודים בלוס אנג'לס, בסמוך לבית הכנסת "הדס תורה". לפי תיעוד ברשתות החברתיות, עשרות בני אדם, חלקם עוטי כאפיות ורעולי פנים, התגודדו באזור בית הכנסת והניפו דגלי פלסטין. הם איימו על יהודים שהתפללו, ובמקום החלה מהומה.

תוך זמן קצר, קטטות פרצו בין יהודים לתוקפים הפרו-פלסטיניים. בכלי התקשורת המקומיים דווח כי לא בוצעו מעצרים ואין פצועים, אך לפי הסרטונים ניתן לזהות כי אחד הפעילים הפרו-פלסטיניים נעצר על ידי כוחות הביטחון במקום.

הרב הרצל אילוליאן, ראש קהילת JEM  בבוורלי הילס, אמר לתקשורת המקומית: "ההפגנה הפרו-פלסטינית אינה שייכת מחוץ לבית הכנסת. אני לא חושב שיהודים היו הולכים להפגין ולעשות דבר כזה מחוץ לכנסיה או מסגד".

מספר התקריות האנטישמיות ברחבי העולם זינק ביותר מפי 2 במהלך השנה שעברה, כך לפי דו"ח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד השמצה שפורסם לפני כחודש. "בעקבות המלחמה התרחש צונמי של שנאה נגד קהילות יהודיות בכל העולם. האנטישמיות הגיעה לרמות חסרות תקדים", אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה.

ברשת CNN דווח כי במפלגה הדמוקרטית בארה"ב גובר החשש מפני אובדן קולות של מצביעים יהודים, זאת על רקע העלייה באנטישמיות. בקהילה היהודית טוענים כי הנשיא ג'ו ביידן לא עושה מספיק כדי למגר את התופעה והמספרים מדברים בעד עצמם: שיא חדש של 7,523 תקריות אנטישמיות בשנה שעברה. באוניברסיטאות נעצרו יותר מ-1,600 סטודנטים בעקבות ההפגנות נגד ישראל.

תגיות:בית כנסתלוס אנג'לסאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה