חדשות כלכלה

אושר: מהחודש הבא נשלם יותר עבור צריכת מים

שלושה שבועות לאחר שנידונה ההצעה לעלות את מחיר מי השתייה, מועצת רשות המים אישרה את הצעד. משרד האנרגיה: "מנענו עלייה של כשישה אחוזים, וננסה להוריד את המחיר עד לסוף השנה"

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

אחרי העלייה במחיר החשמל, שנכנסה לתוקפה לפני ארבעה חודשים, גם המים מתייקרים. מועצת רשות המים הודיעה (שני) כי אושרה ההצעה לעלות את מחיר צריכת המים החל מהראשון ליולי הקרוב, ב-1.6 אחוזים. המשמעות לצרכן: העלאה של כ-2.2 שקלים בחשבון החודשי.

ברשות טענו כי "עליית התעריפים הינה נמוכה, אף פחות מהעלייה בסל המדדים מאז העדכון האחרון בחודש ינואר 2024, וזאת לאור המאמץ הייחודי בעת הזו להקל על  צרכני המים". לדבריה, העלייה שתוכננה הייתה גבוהה יותר – והשינוי נובע בעיקר מהקדמת ניצול התקבולים ממכירת מתקן ההתפלה של חברת מקורות באשדוד, מהקדמת ההתחשבנות בגין שנים קודמות עם החברה, וכן מקיטון ברכישת מים מותפלים בשנת 2024 עקב החורף המבורך.

ברשות המים הוסיפו כי "רוב מי השתייה בישראל מיוצרים באופן מלאכותי באמצעות מתקני התפלה, והם מים יקרים יותר מן המים הטבעיים. שני אלו, יחד עם ההשקעות במתקני טיפול בשפכים, הינם מרכיב משמעותי בהוצאות משק המים בישראל ויש להם השפעה ישירה על תעריף המים בישראל".

התעריף המוצע לכמות מוכרת החל מהראשון ביולי צפוי לעמוד על 8.082 שקלים למ"ק (במקום 7.955 שקלים למ"ק) והתעריף לכל כמות נוספת (התעריף הגבוה) יעמוד על כ-14.834 שקלים למ"ק (במקום 14.600 שקלים למ"ק).

במשרד האנרגיה ציינו כי נמנעה העלאה של כשישה אחוזים. בהתאם לחוק המים, המחייב עדכון תעריף המים מדי שישה חודשים, לקראת חודש ינואר 2025 תתבצע בחינת עלויות נוספת. במשרד הוסיפו כי ינסו להוריד את המחיר.

תגיות:כלכלההעלאת מחיר המים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה