חדשות בארץ

רמטכ"ל ארה"ב במסר לישראל: "לא נוכל לסייע מול מתקפת חיזבאללה ואיראן"

הגנרל צ'ארלס בראון מסר בריאיון בארצו כי במידה ותיפתח מלחמה כוללת בצפון הארץ, והיקף השיגורים מדרום לבנון יהיה נרחב, יהיה קשה לצבאו לעזור. בישראל טרם הגיבו על דבריו המפתיעים

נושאת מטוסים אמריקנית בים התיכון (צילום: צבא ארה"ב)נושאת מטוסים אמריקנית בים התיכון (צילום: צבא ארה"ב)
אא

הצהרה מפתיעה מפיו של הגנרל צ'ארלס בראון, יו"ר המטות המשולבים בצבא ארה"ב, המשמש כרמטכ"ל הצבא האמריקני. בריאיון עימו שפורסם היום (שני) בסוכנות הידיעות AP, אמר בראון כי ארה"ב לא תוכל לסייע לישראל במלחמה נגד חיזבאללה, כפי שסייעה לה ביירוט מתקפת הטילים מאיראן.

לדברי בראון, במקרה של מלחמה נרחבת מול חיזבאללה, סביר שאיראן "תפעל לסייע לארגון הטרור ישראל תתקשה להדוף מתקפות טילים לטווח בינוני וקצר. כמו כן, מלחמה בלבנון עלולה להביא לפגיעה בנכסים וכוחות אמריקניים באזור. אנחנו ממשיכים להזהיר את הישראלים מפני מלחמה בלבנון. תחשבו על ההשלכות המשניות של כל פעולה צבאית בתוך לבנון".

כזכור, ממשל ביידן פועל במרץ למנוע מלחמה עצימה בין ישראל לחיזבאללה ולוחצת על קידום מתווה דיפלומטי שיביא להסכם הפסקת אש. בישראל הופתעו מדבריו של בראון אולם טרם הגיבו רשמית.

יש לציין כי אמש החל שר הביטחון, יואב גלנט, סבב שיחות בבירת ארה"ב, עם בכירי הממשל האמריקני. אמש הוא נפגש עם סנאטורים אמריקניים תומכי ישראל, והיום צפוי גלנט להיפגש עם שר החוץ אנתוני בלינקן, שר ההגנה לויד אוסטין, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ובכירים נוספים בבית הלבן.

תגיות:גנרל צ'ארלס בראוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה